Sokan már csak legyintenek, ha olyan híreket hallanak napjaink akkutechnológiájáról, ami azt ígéri, hogy úton vannak azok a fejlesztések, melyek megszüntetik a napjainkban használatos akkucellák körüli kényelmetlenségeket. Pedig nem érdemes lemondani ezekről a fejlesztésekről, mert a jelenlegi akkutechnológiában is rengeteg potenciál található, melyek folyamatosan érnek be a sorozatgyártás szintjére és kerülnek is be a fejlesztőket pénzzel támogató autógyártók egyes modelljeibe.
Ezúttal egy kínai startup jelentkezett be egy akkucellával, ami elmondásuk szerint a télen jelentkező teljesítménycsökkenést és belassuló töltést tudja kiküszöbölni. Sokan attól félnek, hogy télen a nagy hidegekben nem a legoptimálisabban teljesít az elektromos autójuk és a benne található akkupakk.
Valóban, a nagy téli hidegekben lehet némi lassulást tapasztalni a villámtöltések során, de a GBT (Greater Bay Technology, hivatalos nevén Guangzhou Juwan Technology Research Co., Ltd.) azt állítja, hogy megoldották ezt a problémát. Érdemes figyelemmel követni a startup életét, ugyanis egy korábbi technológiájukat már bezsebelte a GAC Aion, aki nem kevés pénzt (155 millió USD) fektetett a GBT-be.
A 2020 óta létező GBT azt állítja, hogy új Phoenix akkucellájuk bármilyen extrém időjárási körülmények között is nagyjából 6 perc használat után képes kiküszöbölni a hőmérséklet-okozta problémákat. A startup nemrégiben lenyűgöző részleteket osztott meg új Phoenix akkumulátorcelláiról egy videóban a WeChat oldalán, amelyek -20 ℃-ról (-4 ℉) gyorsan 25 ℃-ra (77 ℉) melegedtek fel, mindössze öt perc alatt.
A videó mellett egy elég hosszú, viszonylag tudományos-jellegű írás is olvasható. Ami biztos, hogy a cella létezik és működik. Sajnos a tömeges méretű gyártásig még várni kell. Viszont, ha hihetünk a Greater Bay Technology-nak, akkor a Phoenix cellákat következő télre elérhetővé teszik, ráadásul ezekre a GAC Aion rá is tette a kezét, mint az egyik fő befektető. Azonban a GBT szeretettel várja más gyártók jelentkezését is.