A Stellantis már a komplett elektromos autókat is újrahasznosítja

0

Sokan aggódnak, hogy mi lesz majd azokkal az elektromos autókkal és a bennük lévő akkumulátorokkal, melyek kiszolgálva az idejüket, végül bontókba kerülnek majd a következő évtizedekben. Érdekes módon a belsőégésű autók kapcsán nem merül fel az fajta aggodalom. Legalábbis a saját ismerősi körömben sosem hallottam azon aggódni valakit, hogy mi lesz majd a sok Opel Astrával, vagy éppen Skoda Octaviával.

Persze, ha bontóba kerülő elektromos autóról van szó, rögtön nagyon sokan a roncsból a talajba szivárgó káros anyagokat és a környezetünk pusztulásáért felelős romokat lát. Nos, nekik újra csak azt tudom mondani, hogy az elektromos autók szakszerű és minél nagyobb arányú elbontásáért már most is rengeteget tesznek az autógyártók és erre jó okuk van, ez pedig a pénz! Egy elektromos autóban ugyanis rengeteg olyan drága alapanyag vár kinyerésre, amit újonnan beszerezni igen drága mulatság. Jobban megéri visszanyerni azokat a roncsokból.

Európában talán a Hydro vállalta eddig a legnagyobb szerepet ebből a munkából, ha külsős vállalatról beszélünk és nem a gyártó házon belüli megoldásáról (pld: Volkswagen – Salzgitter). A kontinens egyik meghatározó autógyártója a Stellantis Csoport nemrég jelentette be, hogy új vegyesvállalatot hoz létre a fém-újrahasznosítás specialistájával, a Galloo-val. A cél a nyersanyagok minél szélesebb körű és minél nagyobb arányú visszanyerése és, hogy 2030-ra a teljes üzletág környezetbarátabbá váljon. A legjobb pedig az egészben, hogy akár más gyártók roncsait is szívesen fogadják majd.

A Gallo nem ma kezdte a szakmát, 85 éves tapasztalata van abban, miként kell megszabadulni a pusztulásra ítélt személyautóktól. A Stellantis célkitűzéseit látva pedig lesz is dolguk bőven, hiszen a Dare Forward 2030 elnevezésű üzleti terv szerint az évtized végére az amerikai járműeladások 50 százalékának és az európai eladások 100 százalékának tisztán elektromosnak kell lennie. A Stellantis-Galloo vegyesvállalat várhatóan az év vége előtt már meg is kezdi a működését, hogy első körben Franciaországban, Belgiumban és Luxemburgban, majd Európa-szerte begyűjtse és újrahasznosítsa a kiszolgált elektromos autókat.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!