Megérkezett a tisztán elektromos 5-ös BMW

0

A BMW Group átfogó technológiai átállásának egyik központi tényezője, a jövőbe mutató fejlődés a következetes elektrifikációban, a QuickSelect koncepció szerint felépített, továbbfejlesztett BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológiában.

Az új BMW 5-ös limuzin sportos eleganciáját és magabiztosságát minimalista, letisztult formanyelv nyomatékosítja. Közvetlen elődmodelljéhez képest az új kiadás 97 milliméterrel hosszabb (5 060 milliméter), 32 milliméterrel szélesebb (1 900 milliméter) és 36 milliméterrel magasabb (1 515 milliméter), amelyhez 20 milliméterrel megnövelt, 2 995 milliméter hosszú tengelytávolság társul.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i5 lemezei alatt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik, átfogóan továbbfejlesztett generációja dolgozik, kétféle teljesítményszinttel. A 442 kW / 601 lóerő maximális teljesítményre képes BMW i5 M60 xDrive típus-specifikus stílusjegyekkel megfűszerezve ígéri a BMW M modellek hamisítatlan menettulajdonságait. Az első és a hátsó tengelyen dolgozó egy-egy elektromos motor elektromos összkerékhajtást hoz létre. Az M Launch Control rajtprogram és az M Sport Boost üzemmód aktiválásával a rendszer csúcs forgatónyomatéka 820 Nm, amely 3,8 másodperc alatt abszolvált nulla-százas gyorsulást tesz lehetővé. A modell végsebességét a hajtáslánc vezérlőelektronikája 230 km/óránál korlátozza.

A BMW i5 eDrive40 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,9 – 19,5 kWh / 100 km) ugyancsak elérhető. 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre és (a Launch Control rajtprogram és a Sport Boost üzemmód aktiválásával) 430 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes elektromos motorja a hátsó kerekeket hajtja. A BMW i5 eDrive40 modell 6,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig a hajtáslánc vezérlőelektronikája 193 km/óránál korlátozza.

A 81,2 kWh kapacitású nagyfeszültségű akkumulátort a mérnökök helytakarékosan, a modell padlólemezébe építették be. A hatékony elektromos motorok mellett a zéró emissziójú limuzin tisztán elektromos hatótávolságát olyan technológiai innovációk növelik, mint a lassuláskor és fékezéskor felszabaduló energia adaptív visszatáplálásának legkorszerűbb verziója, vagy az utastér, a hajtáslánc és a nagyfeszültségű akkumulátor optimális hűtéséért és fűtéséért felelős hőpumpa-technológia intelligens vezérlése. A valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint így a BMW i5 M60 xDrive egyetlen feltöltéssel 455 – 516 kilométer, a BMW i5 eDrive40 pedig 477 – 582 kilométer megtételére képes. Az új MAX RANGE funkció alkalmazásával ráadásul mindez akár további 25 százalékkal is megnövelhető: a funkció külön-külön szabályozza a maximális leadott teljesítményt és az elérhető végsebességet, miközben csökkenti a kényelmi funkciók használatát.

A BMW i5 kombinált töltőegysége (CCU – Combined Charging Unit) alapfelszereltségként 11 kW, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig akár 22 kW töltési kapacitású AC járműtöltést kínál. A modell nagyfeszültségű akkumulátora akár 205 kW töltési kapacitású DC gyorstöltéssel is feltölthető, így az energiatároló egység töltöttségi szintje körülbelül 30 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra növelhető.

Az új BMW 5-ös limuzin piaci bevezetése 2023 októberében kezdődik. 

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!