Bemutatta legújabb padlólemezét a Mercedes-Benz Vans

0

Elektromos meghajtású autók esetében akkor beszélhetünk igazi hatékonyságról, ha az adott típus egy olyan padlólemezre épül, amit már eleve a tisztán elektromos meghajtásnak rendeltek alá. A Mercedes-Benz esetében ez már így van az EQ termékcsalád újabb modelljei esetében, ám most elérkezett az idő hogy a márka tisztán elektromos meghajtású furgonjai is szintet léphessenek.

A Mercedes-Benz élen jár az európai gyártók között abban, amit a teherszállítás és árufuvarozás villamosítása terén kínál ügyfeleinek. Legyen szó egy személyautó méretű furgonról, vagy akár kamionról, már most is van miből válogatni. A közeljövő elektromos Mercedes-Benz áruszállítói viszont még a mostani portfóliónál is jobbak lesznek, köszönhetően annak a dedikált platformnak, amit most mutatott be a vállalat VAN.EA padlólemez néven, ami a VAN ELECTRIC ARCHITECTURE rövidítése tulajdonképpen.

2026-tól minden új fejlesztésű közepes és nagy méretű elektromos haszongépjárművek alapját ez a padlólemez adja. A cél az, hogy 2030-ra az értékesített teljesen elektromos kisteherautók aránya 50 százalékra emelkedjen a teljes kínálatban. Köztes célként 2026-ra a társaság 20 százalékos részesedést tűzött ki, mint elérendő célt. Fejlődni még van is hova, hiszen 2022-ben a leszállított 411 000 Mercedes kisteherautóból 14 700 volt elektromos hajtású, ami mindössze 3,6 százalékos részesedésnek felel meg. A nagy ugrás 2026 után következik be a várakozások szerint, az első VAN.EA modellek megérkezésével.

A Mercedes-Benz Vans (a vállalat teherszállítmányozási üzletága) a VAN.EA-val a hatékonyságra és a teljesítményre helyezi a hangsúlyt. Egy ilyen jármű minden területen következetesen optimalizált, beleértve az aerodinamikát, az elektromos hajtásláncot, a gumiabroncsokat és a karosszériát is.

A cél a lehető legnagyobb hatótáv elérése az optimális akkumulátorkapacitás mellett az ügyfél rendeltetésszerű használatához igazítva, mivel a jármű tömege és ára erősen függ az akkumulátor méretétől. A Mercedes felmérései szerint minden kereskedelmi vásárló el akarja kerülni, hogy szükségtelenül nagy akkumulátorért fizessen. Csak azt a távolságot akarja lefedni, amelyre szüksége van a hétköznapokban. Másrészt egy magánvásárló azt szeretné, ha 300 kilométernél is többet autózhatna drága prémium kisteherautójával vagy elektromos lakóautójával. A helyzet tehát nem egyszerű és mindenkit ki kell tudni szolgálni, vagy a vásárló a konkurenciához megy.

A különböző járműméretek méretezését a platform első, középső és hátsó modulokkal rendelkező moduláris felépítésével valósítja meg a Mercedes-Benz. Az első modul az elektromos hajtásból és az első tengelyből áll. A középső modul skálázza a jármű hosszát. Ugyanitt található a szabványos akkumulátorház is, amelybe különböző kapacitású nagyfeszültségű akkumulátorok kerülnek beépítésre. A hátsó modul két változatban érhető el attól függően, hogy első vagy összkerékhajtású-e az adott jármű.

Az alap platform mellett érkezik még két variáns, a VAN.EA-P és a VAN.EA-C. Előbbi a magánvásárlók igényeit fedi majd le az erre épülő modellekkel, mag utóbbi a kereskedelmi szegmens furgonjait.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!