Ázsiában a Sanghaj Auto Show miatt most nagy a fennforgás, az autóipar minden tekintete erősen arra koncentrálódik. A SEAT prémium almárkája, a CUPRA talán pont ezért választotta azt az időszakot arra, hogy bemutassa régóta dédelgetett autóját a nagyközönségnek. Megérkezett hivatalosan is tehát a CUPRA Tavascan.
A hivatalos sajtóanyagban nagyon jó információkat és persze képeket is találunk a CUPRA Tavascan-ról, ami a márka második BEV, vagyis tisztán elektromos és egyben az első SUV modellje. Hasonlóan a Bornhoz, a Tavascan is a Volkswagen MEB padlólemezére épül meg, két választható teljesítményszinttel (210 vagy 250 kW), valamikor jövőre, vagyis 2024-től.
A gyengébb kivitel egy villanymotorral, az erősebb változat kétmotoros összkerékhajtással rendelkezik. Érdekesség, hogy a MEB-alapú Volkswagen modellek esetében eddig 190 és 220 kW teljesítmény jellemezte az elérhető összkerekes változatokat, így ezzel a CUPRA Tavascan lett a legerősebb MEB padlólemezes autó a VW konszern kínálatán belül. A helyzet megváltozik, ha a Volkswagen ID.7 is kapható lesz összkerekes verzióban. Bár megerősítésre nem került, vélhetően az eddig 150 kW-os, a hátsó tengelyre épített e-motor helyére az ID.7-ben is megismert APP550-es hajtáslánc egyik motorja kerülhetett, hiszen annak is pont 210 kW a teljesítménye.
Bár a hajtáslánc terén pozitív változások fedezhetőek fel a korábbi MEB-modellekkel összevetve, sajnos az akkupakk kapacitása itt is változatlan formában kerül beépítésre, akárcsak például az Audi Q4 e-tron, VW ID.5, vagy éppen a Skoda Enyaq esetében. A beépített 87 kWh kapacitásból 77 kWh hasznosítható nettó energiatartalomként.
Ezzel a hátsókerék-hajtású Cupra Tavascan WLTP szerinti hatótávolsága 549 kilométeres. Fontos tudni, hogy az APP550 motor nemcsak erősebb, hanem hatékonyabb is már. Az összkerékhajtás továbbra is 517 kilométert (WLTP) tud megtenni egy feltöltéssel. Összehasonlításképpen: a 150 kW-os hátsókerék-hajtású ID.5 534 kilométert tesz lehetővé, egyetlen töltéssel.
Töltési teljesítmény terén (DC) 135 kW az ismert maximum, az AC töltési lehetőségre nem tért ki most a sajtóanyag, de szinte biztosan a 11 kW lesz az alap. Testvérével ellentétben ez nem Zwickauban készül majd, hanem a hírek szerint Kínában (VW gyár Anhui mellett) és onnan terítik a globális piacokra. A CUPRA úgy tervez, hogy legalább évi 70 ezer darabot el tudnak majd adni a Tavascanból.