A kínai XPeng nem sokat időzött a legújabb elektromos autójukkal és ennek szellemében amint lehetett, be is mutatták az ígéretük szerinti következő nagy dobásukat, a G6 SUV-t. Eredetileg G7 néven érkezett volna a legfrissebb XPeng, ám a kínai CNevpost szerint már március végén tudható volt, hogy végül csak a hatos szám mellett tették le a voksukat a döntéshozók.
A G6 érkezésének jelentősége nem kicsi, hiszen ez az első olyan modell, ami a vállalat következő generációs padlólemezére, a SEPA 2.0-ra épült fel, ezzel is prezentálva az új padlólemez képességeit, melyre nagyban épít az XPeng a következő években. A gyártó állítása szerint az új SEPA 2.0 platform (SEPA – Smart Electric Platform Architecture) nemcsak lerövidíti a jövőbeli modellek kutatás-fejlesztési ciklusát, hanem egy moduláris, cserélhető, teljes körű megoldást kínál, amely számos járműtípust támogat, például a most bemutatott G6-ot is, melynek leleplezését az alábbi videón nézhetjük meg:
Az XPeng G6 átfogó frissítéseket kínál az intelligens funkciók, a biztonság, a hatótávolság és a kezelés terén. A G6 800V+3C technológiával érkezik, szilícium karbiddal (SiC), maximalizálva az energiahatékonyságot a ma elérhető legjobb szintek egyikére. Ezzel 755 kilométeres hatótávolságot hozhatunk ki a XPeng G6-ból, ami pedig 71 kilométeres növekedést jelent a korábbi XPeng modellekhez képest.
A maximális töltési sebesség kihasználása mellett mindössze 10 perc töltés szükséges 300 kilométer megtételéhez. Ehhez persze olyan nagy teljesítményű töltők kellenek legalább, mint az XPeng S4-es villámtöltő.
Hasonlóan a Tesla megoldásához, az Xpeng G6 padlólemezébe is közvetlenül építették be az akkucellákat (CIB – Cell Integrated Body). Illetve fontos tudni azt is, hogy a padlólemez sajátosságaként az elülső és a hátsó elemek integrált alumínium-présöntvény technológiával készülnek. Mindez pedig lehetővé teszi az autó karosszériájának egyenletesebb gyártását, 83%-kal javítva a torziós merevséget a hagyományos karosszériákhoz képest, ezzel növelve a biztonságot, miközben 17%-kal csökken a tömeg.
Méret szempontjából 4753 mm hosszúság, 1920 mm szélesség és 1650 mm magasság várja a vásárlót, 2890 mm-es tengelytávval. Az egymotoros kivitel teljesítménye 218 kW, míg a dupla motoros verzió további 140-et tud hozzáadni az egyenlethez. Sajnos az elérhető akkupakk kapacitásokról, illetve árakról nem esett szó a bemutatón, remélhetően mindezt hamarosan pótolja az XPeng.