Még hatékonyabb padlólemezzel debütál a kínaiak új autója

0

Hasonlóan a belsőégésű motorral szerelt kivitelekhez, az elektromos autók esetében is a padlólemez az, ami igazán fontos. Ettől függ leginkább, hogy mennyire tud a gyártási költségeken spórolni a gyártó. Egy jó padlólemez változatos méretben tud fogadni különböző modelleket, amivel jelentős előrelépéseket lehet a gyártásban elérni.

A kínai XPeng Motors eleve elektromos autók gyártásával foglalkozik csak, ennek ellenére alaposan átgondolták ők is, hogy mit hogyan csináljanak a költségek mielőbbi optimalizálása érdekében. A XPeng megoldása a SEPA (SEPA – Smart Electric Platform Architecture) nevű padlólemez lett, amire számos modellt megépítettek, többek között a százezredikként legyártott XPenget is, ami történetesen egy P7 szedán lett. 2019-ben a márka így beszélt az autóról és a SEPA padlólemezről:

„A második-generációs P7 okosautó a SEPA hardvertechnológiára épült, ami kombinálja a világ jelenlegi legfejlettebb, önvezető rendszereket támogató NVIDIA DRIVE Xavier rendszercsipet (SoC) és egy Qualcomm SnapdragonTM 820A processzort.”

Bő 4 év után pedig az XPeng ismét lépett egy nagyot annak érdekében, hogy a lehető legjobb technológiákat és minőséget adhassa autóin keresztül. Ugyanis bemutatták a SEPA 2.0 névre keresztel padlólemezüket.

A gyártó állítása szerint az új SEPA 2.0 platform nemcsak lerövidíti a jövőbeli modellek kutatás-fejlesztési ciklusát, hanem egy moduláris, cserélhető, teljes körű megoldást kínál, amely számos járműtípust támogat majd, például a közelgő G6 kupé szedánt. Ezt a típust, ha minden igaz a közelgő Sanghaji Autókiállításon ismerhetjük majd meg és ennek kapcsán az alapot adó SEPA 2.0-ról is beszél majd még bővebben az Xpeng.

A fenti videón túl íme a főbb, eddig tudott ismérvek:

  • A SEPA 2.0 várhatóan 30%-kal növeli az általános K+F hatékonyságát.
  • A SEPA 2.0 alapú K+F platform 85%-kal csökkentheti az XPeng Xmart OS szoftver adaptációs költségeit.
  • A SiC platform lehetővé teszi a 800 V-os nagyfeszültségű töltést, 50%-kal növelve az akkumulátor töltési sebességét az előző generációhoz képest.
  • Az elülső és a hátsó integrált alumínium présöntvény technológia lehetővé teszi az autó karosszériájának egyenletesebb gyártását, 83%-kal javítva a torziós merevséget a hagyományos karosszériákhoz képest, növelve a biztonságot, miközben 17%-kal csökkenti a tömeget.
  • A CIB (Cell Integrated Body) technológia optimalizálja az utastér kialakítását megnövelt függőleges térrel, megnövelt akkumulátorbiztonsággal és a súlypont optimalizálása révén megnövelt menetteljesítménnyel.
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!