A svéd mikroautó-gyártó cég, a Luvly egy apró, ultrahatékony és olcsó városi elektromos autó gyártására készül. Egy másik híres svéd márkához hasonlóan, flat-pack szállítási módszerrel terjeszkedne az egész világon.
A Luvly a nevét a LUV-ról vagy a „Light Urban Vehicle”-ről kapta a nevét, ami igazán megadja az alaphangot annak, amivel a cég át akarja formálni a városi közlekedést. A Luvly első modellje, a Luvly O kifejezetten városi használatra készült. Mindez azt jelenti, hogy ezek a specifikációk nem mások, mint amire a legtöbb embernek szüksége van. Egy aranyos, megfizethető és kényelmes jármű egy csomagban.
A Luvly O mindössze 380 kg, ezért a kis súlya révén rendkívül hatékony, energiafogyasztása 60 Wh/km. Az alacsony energiafogyasztásnak köszönhetően a Luvly-ba egy kisebb akkumulátort szereltek ami mindössze 6,4 kWh-s. Továbbá ez az akkumulátor két különálló egységből áll, ami egyenként 15 kilogramm súlyú és könnyen eltávolíthatóak. Ez azt jelenti, hogy ha az utcán éppen nincs lehetősége az autótulajdonosoknak a töltésre, úgy magával viheti és akár otthon vagy a munkahelyén is feltöltheti az akkut. Egy átlagos 220-230 V-os aljzaton az akkumulátor nagyjából egy óra alatt töltődik fel. A gyors töltési idők és a potenciális akkumulátorcsere-lehetőségek lehetőséget adnak arra is, hogy az autó városi autómegosztási rendszerekben is használható legyen.
A kis méret mellett a Luvly O végsebessége 90 km/órában lett korlátozva. Csomagtartója 267 literes.
Legtöbbször azt gondoljuk, hogy az ilyen és ehhez hasonló apró autók kevésbé biztonságosak. A Luvly azonban azt állítja, hogy szendvics szerkezetű kompozit burkolatokat fog használni energiaelnyelő habbal, hogy megőrizzék a kisautóban ülők biztonságát.
A Lényeg: a Luvly a tervek szerint nagyjából 10 ezer euróért akarja piacra dobni a legelső modelljét. Mindez pedig olcsóbb, mint bármely más hasonló kategóriájú elektromos autó és nem sokkal drágább, mint egy csúcskategóriás teherkerékpár. A vállalat azonban fenntartja a jogot, hogy a specifikációk változhatnak a különböző területeken eltérő homologizációs szabályok miatt. A Luvly pedig számos piacon látja a kisautójának a lehetőségeit, Európa-szerte és szerte a világon.
Továbbá a Luvly legfőbb újításának nevezi az összeszerelési folyamatot, amit licencelni kíván és lehetővé akarja tenni, hogy különböző autógyártók is éljenek ezzel a lehetőséggel.
A Luvly úgy gondolja, hogy ahelyett, hogy az autókat egyetlen központi gyárban szerelnék össze és így szállítanák a világ különböző pontjaira a Luvly inkább a svéd IKEA lapra szerelt változatában hisz. Azonban az IKEA-val ellentétben ezeket az elektromos autókat nem a végfelhasználó szerelné össze, de a lapra szerelt szállítás lehetővé teszi, hogy egyetlen szállítókonténerben akár 20 elektromos autóhoz szükséges alkatrészeket szállítsanak.
Így az alkatrészek egy központi gyárban gyárthatnák, majd ezeket az alkatrészeket az egyes értékesítési régiókat lefedő mikrogyárakban szerelnék össze. Egy nagyjából 2000 négyzetméteres mikrogyár Svédország méretű területet tudna kiszolgálni.
Így minden mikrogyár kisebb alapterülettel, üzembe helyezési ütemtervvel és beruházási költséggel rendelkezne. A Luvly folyamatának engedélyesei sokkal könnyebben be tudják állítani ezeket a mikrogyárakat, mintha maguknak kellene felépíteniük a teljes folyamatot. És az élettartam végén ezek az alkatrészek újrahasznosíthatók is.
Mit gondolsz? Írd meg a kommentszekcióban a véleményed.