Megvillantották a GM legújabb elektromos pickupját

0

Nincs megállás az elektromos pickupok piacán az Egyesült Államokban, ahol ez a fajta autó hatalmas népszerűségnek örvend. A Rivian R1T 2018-as megjelenésekor felkeveredett az addig állóvíz és minden nagy gyártó elő akart állni mielőbb a maga elektromos verziójával.

A General Motors az egyik legnagyobb autógyártó az Államokban, így meglehetősen korán tudtak reagálni ezekre az igényekre. Elsőként azonban a megdöbbentően drága GMC Hummer EV nem biztos, hogy a legjobb válasz volt erre.

Ezért várható volt, hogy a GM is előáll egy kedvezőbb árú elektromos pickuppal, ami már teljes joggal veheti fel a versenyt a Ford F-150 Lightning 35.000 dollár környéki árával. Eddig ebben a szerepben a Chevrolet Silverado újjászületett, elektromos verziója tündökölt, erről maga a GM beszélt még 2021 áprilisában.

A Chevi Silverado mellett pedig egyre többször esett szó az elmúlt időszakban a GMC Sierra elektromos változatának érkezéséről is. A GMC Hummer EV-hez hasonlóan az elektromos Sierra is az Ultium Platformra épül, „olyan prémium anyagokkal és képességekkel, amelyeket a vásárlók a GMC teherautóitól elvárnak”. A GM következő generációs akkumulátor-architektúrája kerül majd bele, így több mint 643 km hatótávolságra számíthatunk, akárcsak a Silverado EV esetében. Valamint olyan funkciókra is, mint a négykerék-kormányzás és a hatalmas üvegtető.

A napokban pedig újabb előrelépés történt Sierra-ügyben, ugyanis a titkolózásnak egyre inkább vége a külső és az utastér tekintetében. Nyilvánossá tett néhány képet a GM a végleges típusról (Denali), illetve néhány adatot a felszereltségi szintek kapcsán.

Az új infók szerint az elektromos Sierra esetében az Elevation, AT4 és a Denali nevek jelentik majd a felszereltségi szinteket, utóbbi lesz a legfullosabb és a legdrágább is a maga 107 ezer dolláros árával, míg az egyszerűbb kivitelek 50 ezer dollár körül már elérhetők lesznek.

Az első megvásárolható típus GMC Sierra EV Denali Edition 1 néven érkezik, 754 lóerőt és 1065 Nm nyomatékot prezentálva, valamikor 2024 elején. A már ismert jellemzők között van még a 800V-os rendszerfeszültség, a crabwalk-mód, a 10 perc alatt 100 mérföldnyi hatótávra elegendő energia vételezése és az akár 4 tonnás tömeg vontatása. Jövő év végén jön aztán az AT4, majd 2025 elején a legolcsóbb Elevation szint.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!