A Ford Pro bemutatta az E-Transit Couriert, az alapoktól újratervezett, tisztán elektromos haszonjárművet, amely magas szintű konnektivitást és produktivitást kínál a kompakt áruszállítók vásárlóinak.
A mérnökök teljesen újratervezték az E-Transit Couriert, nagyobb és rugalmasabban használható rakodóteret alakítva ki, amelyben az előző modellnél 25 százalékkal több szállítmány fér el, illetve az autó teherbírása is tovább nőtt, így a jármű már két Euro raklapot is szállíthat.
“Kompromisszumok nélküli elektromos hajtásával, nagyobb rakodóterével és teljes körű szolgáltatás-támogatásával az E-Transit Courier szintet lép saját szegmensében. A Ford Pro régóta piacvezetőnek számít, és ennek köszönhetően kiválóan ismerjük ügyfeleink igényeit, akiknek így segíthetünk a lehető legtöbbet kihozni kompakt áruszállítóikból.” Nyilatkozta Hans Schep, a Ford Pro Európa vezérigazgatója.
Az E-Transit Courier tisztán elektromos hajtásláncát arra tervezték, hogy kompromisszumok nélküli vezetési élményt nyújtson; ezt szolgálja az erős, 98 kW-os elektromotor és az egypedálos vezethetőség is. A teljesítmény és a hatótávolság pontos adatait az autó megjelenéséhez közelebbi időpontban teszi majd közzé a Ford.
A Ford Pro szerint az E-Transit Courier népszerű lesz azok körében, akik otthon intézik a töltést; a Ford Pro Charging célja, hogy a jármű 5,7 óra alatt 11 kW energiát tudjon felvenni az otthoni váltóáramú elektromos hálózatról, és hogy a fedélzeti érintőképernyő vagy a telephelyi szoftver révén a töltést az olcsóbb éjszakai időszakra lehessen üzemezni.
A nyilvános töltők hatékony használatához az autót egyenáramú gyorstöltő rendszerrel is felszerelik, aminek kapacitása eléri a 100 kW-ot. A Ford számításai alapján a rendszer 87 km-re elegendő energiát képes felvenni 10 perc alatt, és az akkumulátor kevesebb mint 35 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra. Az E-Transit Courier vásárlói egy évre szóló ingyenes hozzáférést kapnak a Blue Oval Töltőhálózathoz, ami 2024-re már 500.000 nyilvános töltőpontot számlál.
Az E-Transit Courier vadonatúj karosszériája minden dimenziójában tágasabb rakodóteretrejt. A hátsó kerékdobok között mért távolság 1220 mm, így a kompakt áruszállítóba immár két Euro raklap is befér. A raktér befogadó képessége 25 százalékkal, 2,9 köbméterre nőtt, és ez tovább is bővíthető az új, megnyitható rekeszfallal, ami akár 2,6 méter hosszú pallók vagy csövek szállítását is lehetővé teszi. A tisztán elektromos hajtású modell maximális hasznos teherbírása 700 kg, a legnagyobb vontatható tömeg pedig 750 kg.
A ‘digiboard’ műszerfal egy 12 colos digitális műszeregységet és egy 12 colos központi érintőképernyőt foglal magában; ez utóbbiról kezelhető a Ford legújabb SYNC 4 rendszere is.