Nagy-Britanniában 18,2 százalékkal, 287 ezer 825 darabra nőtt az új autók eladása márciusban az egy évvel korábbihoz képest.
Ezzel már a nyolcadik egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján szerdán közzétett adatokból.
A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 19,9 százalékkal, 11 ezer 24-re csökkent, piaci részesedésük 3,8 százalékra zsugorodott a tavaly márciusi 5,6 százalékról. Márciusban 119 ezer 278 új benzinüzemű autót adtak el, ez 16,5 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk 42 százalékról 41,4 százalékra mérséklődött.
A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 18,6 százalékkal, 46 ezer 626-ra emelkedett, a piaci részesedésük pedig 16,1 százalékról 16,2 százalékra nőtt.
A hibrid hajtású (HEV) autókból 37 ezer 252 talált vevőre a múlt hónapban, 34,3 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük pedig 11,4 százalékról 12,9 százalékra nőtt. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 11,8 százalékkal, 17 ezer 933-ra emelkedett éves szinten, piaci részesedésük ugyanakkor 6,6 százalékról 6,2 százalékra zsugorodott.
Az idei első három hónapban 494 ezer 260 új autót értékesítettek, 18,4 százalékkal többet az egy évvel korábbival összevetve.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán márciusban a legkeresettebb új autó a Tesla Model Y volt 8123 eladott darabszámmal, amelyet a Nissan Juke (7532) és a Nissan Qashqai (6755) követett. Az idei első három hónapban a legkelendőbb autó a Nissan Qashqai (11 ezer 73), a Nissan Juke (10 ezer 875) és a Vauxhall Corsa (10 ezer 831) volt.
Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035.
Tavaly a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 267 ezer 203 kelt el, ami 40,1 százalék növekedés 2021-hez képest. A hibrid hajtású autókból (HEV) az eladás 27,6 százalékkal, 187 ezer 948-ra emelkedett, ugyanakkor a PHEV-autók eladási száma 11,5 százalékkal, 101 ezer 414-re esett.
Az új autók esetében tavaly a dízelüzemelésűek piaci aránya 5,1 százalékra esett az előző évi 8,2 százalékról, a benzines autóké pedig 46,3 százalékról 42,3 százalékra zsugorodott, miközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 11,6 százalékról 16,6 százalékra emelkedett, a hibrid-elektromosoké (HEV) 8,9 százalékról 11,6 százalékra nőtt, miközben a PHEV hajtásúaké 7 százalékról 6,3 százalékra csökkent.
Tavaly a legkelendőbb elektromos autó a Tesla Model Y volt, 35 ezer 551 ilyen jármű kelt el. A második legkeresettebb a Tesla Model 3 (19 ezer 071), a harmadik pedig a Kia e-Niro volt (11 ezer 197).