Pletykák szerint a BMW hengeres cellái jobbak, mint a Tesláé

0

Egy médiamegjelelés szerint a BMW beszállítójának akkumulátorcellái jobbak a Tesláénál.

Mondhatni, hogy hagyományos gyártási módszerekkel és mindössze a 15 mm-rel magasabb kialakítással az EVE akkumulátorgyártó olyan cellákat gyártott a BMW számára, amelyek sokkal jobbak, mint a Tesla 4680-as akkumulátorcellái. Legalábbis a golem.de német lap szerint.

A Nemzetközi Akkumulátor Szemináriumon az EVE bemutatta az új 4695-ös cellák műszaki adatait, melyeket a BMW várhatóan 2025-től épít tömegesen az elektromos autóiba. Ezeknek a 4695-ös celláknak az energiatartalma körülbelül 46 százalékkal több, mint a Tesla jelenleg éppenhogy gyártás alatt levő 4680-as celláié.

Az EVE Energy cellái két változatban lesznek kaphatóak 260 és 280 Wh/kg energiasűrűséggel. Továbbá a német lap azt is megjegyzi, hogy a Tesla jelenlegi 4680-as celláinak az energiasűrűsége mindössze 234 Wh/kg.

A 4695-ös cellák használata lehetővé tenné egy elektromos autó megépítését azonos hosszúságú és szélességű akkumulátorral – viszont 40 százalékkal nagyobb hatótávolságot nyújtana, mint a Tesla jelenlegi 4680-as celláival gyártott akkupakk – írja a Golem. A javulás állítólag egyenlő arányban eredményezi a nagyobb energiasűrűséget és a sejtek további magasságát. Természetesen nem csak az energiatartalom játszik hatalmas szerepet a kínálatban, hanem a fogyasztás is. Ennek apropójaként a BMW a müncheni székhelyű DeepDrive startupba is befektetett, hogy hatékonyabbá tegye az új generációs villanymotorjait.

A mostani jelentésből nem derült ki, hogy mekkora lesz a BMW akkumulátorcsomagja a Neue Klasse platformon. Viszont korábbi jelentésekből arra lehet számítani, hogy modelltől függően 75 és 150 kWh közötti energiatartalommal lehet számítni.

Az, hogy az EVE Energy két, meglehetősen hasonló energiasűrűségű változatot kínál a BMW-nek egy másik okra vezethető vissza. A cellák teljesítményében – mind töltésben, mind teljesítményben – különböznek egymástól. A 260 Wh/kg-os változat tízről 80 százalékra mindössze tizenkét perc alatt tölt fel, és 50 százalékkal több teljesítményt is képes leadni, mint a 280 Wh/kg-os változat. Ez utóbbi nagyobb energiasűrűséget és ezáltal nagyobb hatótávot kínál, de 20 percet igényel a gyorstöltés. Ezért a BMW típustól (változattól) függően választhatta ki a megfelelő akkumulátorcellát – hol gyakoribb, de rövidebb töltési megállásokhoz, hol pedig nagyobb hatótávolsághoz hosszabb töltési megállással.

Továbbá a BMW hivatalosan is megerősítette, hogy új akkumulátor-összeszerelő üzemet nyit Alsó-Bajorországban, melynek építését 2024 év elején kezdik meg.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!