Az új DS 3 egyedi karosszériája merészséget tükröz. A leglátványosabb változások az autó orr-részén láthatók. Ezek új dinamizmust sugároznak, megőrizve az autó elegáns megjelenését.A DS Automobiles többi modelljének stílusjegyei az újratervezett, megnövelt hűtőrácson is megjelennek, amelyet a változattól függően fényes fekete vagy krómozott gyémánt mintázat teszi még különlegesebbé. A jellegzetes, még kifinomultabb kivitelű DS WINGS finom átmenettel köti össze a hűtőrácsot és a fényszórókat.
Az új LED-es fényszórók – amelyek az összes modellnél a szériafelszereltség részét képezik – három jellegzetes, szatén króm kivitelű moduljukkal acélosabb tekintetet kölcsönöznek az új DS 3-nak. A maximális kényelem és biztonság érdekében az országúti fényszórók intelligens és automatikus vezérlését biztosító DS MATRIX LED VISION rendszer opcióként rendelhető. Az új nappali menetfények az orr-rész két oldalán függőlegesen elhelyezett két LED-sorral vannak kialakítva, ezáltal a DS Automobiles legújabb stílusjegyeivel összhangban lévő, nagyobb méretű és egyedi világító díszítést biztosítanak.
Az új DS 3 a stilisztikai változtatások mellett technikai szempontból is fejlődött. Az új lökhárító és a hűtőrács teljesen új tervezésű, a gépkocsi optimális aerodinamikai teljesítménye érdekében.
A tervezők a hűtőrácsot és a motorháztetőt díszítő emblémák kidolgozására is nagy figyelmet fordítottak, a „Clous de Paris” mintázattal és az egyes változatoktól függően alkalmazott színvariációkkal.
A hátsó rész letisztult: egy lakkozott fekete díszléc diszkréten emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Ez utóbbira kerül a különleges technológiával készített „DS AUTOMOBILES” felirat: a polírozott rozsdamentes acél betűket kivágják és külön-külön illesztik be őket a díszlécbe.
Az új DS 3 E-TENSE egy vadonatúj, Trémery-Metzben összeszerelt villanymotorral és egy Poissy-ban összeszerelt új akkumulátorral van felszerelve a teljesítmény és a hatótávolság növelése érdekében.
Az új hibrid szinkronmotor (HSM) a Formula-E-ben szerzett szakértelmet kamatoztatja a nagy hatékonyság elérése érdekében. 115 kW (156 LE) teljesítményt és 260 Nm nyomatékot biztosít 400 V feszültség mellett. Az új 54 kWh-s (50,8 hasznos kWh) akkumulátor egy folyadékkeringető hőszabályozóval és egy hőszivattyúval rendelkezik, amelyek gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosítanak. A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.
Optimalizált felépítésű. A megnövelt energiasűrűségnek köszönhetően az akkumulátor nagyon kompakt, az első és hátsó ülések, valamint a kardánalagút alatt helyezkedik el. A helykínálat és a vezetési pozíció pontosan ugyanakkora, mint a többi motor esetében, az ütésállóság tekintetében pedig meghaladja a legszigorúbb követelményeket.
Az új DS 3 E-TENSE a WLTP vegyes ciklus szerint mérve (12,6 kWh/100 km) akár 402 km-es hatótávolságot is elérhet, városi körülmények között pedig több mint 500 km-t, köszönhetően a villanymotor hatékonyságának és energia- visszanyerő képességének, a kiegészítő felszereléseknek, mint például a hőszivattyú, a termikus előkondicionálás, vagy az új LED-es fényszórók, valamint az orr-rész és a kerekek aerodinamikai optimalizálásának, továbbá a hasmagasság 10 mm-es csökkentésének a 17 és 18 colos keréktárcsákkal és Tall & Narrow gumiabroncsokkal szerelt változatoknál. A felsorolt tényezőknek köszönhetően akár 7,6%-os javulás is elérhető az SCx együtthatónál.