A Ford ma mutatta be a tisztán elektromos hajtású Explorert; egy új elektromos autót, amely hatásosan ötvözi a német mérnöki tudást és az ikonikus amerikai stílust.
Az Explorer az első modell a Ford innovatív, új elektromos járműveinek hosszú sorában, és erre az autóra vár a feladat, hogy kitapossa a Ford márka teljes európai megújulásához vezető utat. A közepes méretű crossover két üléssorában öt utas fér el, és az autót bőségesen felszerelték mindennel, amire egy családnak szüksége lehet egy kalandos kiránduláson.
A Németországban tervezett és gyártott, tisztán elektromos hajtású Explorer páratlan digitális élményt kínál, biztosítva utasainak, hogy menet közben is mindig kapcsolatban lehessenek a külvilággal, és a lehető legkényelmesebben utazzanak. Ezt olyan megoldások szolgálják, mint a SYNC Move hatalmas méretű, mozgatható képernyője, a hálózatba kapcsolt szórakoztató rendszer az utastérhez szabott hifivel, a vezeték nélküli app-integráció és a fejlett vezetéssegítő technológiák.
A kalandra kész dizájn és az öt üléssel is 470 literes csomagtér révén a Ford legújabb elektromos autója tökéletes társ a városi és vidéki felfedező utakhoz. A vezető és az első utas közé beépített 17 literes konzoldobozban akár egy 15 colos laptop is elfér, de a középkonzol egy értékmegőrző rekeszt is rejt, a csomagtérajtó pedig kézhasználat nélkül nyitható.
A futurista külső stílushoz remekül illik az ultramodern utastér, amelynek prémium burkolatai, formás sportülései és kifinomult soundbar-stílusú hangszórói sokkal inkább emlékeztetnek egy forradalmian újszerű tanulmányautóra, mint egy családi járműre. A komfortos utazást még kellemesebbé teszi, hogy az akkumulátor nagyon gyorsan, mindössze 25 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra, és ehhez jövőre már 500 ezer töltőállomás áll rendelkezésre Európában.
“Az Explorer az izgalmas elektromos Fordok új családjának első tagja. Felfedezhetők benne amerikai tradícióink, de Kölnben gyártjuk európai vásárlóinknak, készen a nagy kalandokra, és csordultig töltve mindennel, amire csak szükség lehet a kellemes napi használathoz,” mondta Martin Sander, a Ford Model e Európa vezérigazgatója.
Az áramvonalas karosszéria hűen tükrözi a Ford ikonikus amerikai SUV-modelljének szellemiségét és magabiztos stílusát, ám a dizájnerek ezt az új elektromos korszakhoz hangolták, aminek leglátványosabb jele, hogy a hagyományos hűtőrács helyett egy ‘pajzs’ díszíti az autó orrát.
A SYNC Move szórakoztató és információs rendszer hibátlan konnektivitást biztosít az utasok számára; mozgatható 15 colos érintőképernyője könnyedén csúsztatható fel-le, mögötte pedig egy értékmegőrző található, ahol az értékes dolgok rejtve maradnak a kíváncsi tekintetek elől. Egy másik rekeszben – ami egyben vezeték nélküli töltőként is szolgál – elfér két nagyméretű okostelefon, és a SYNC Move vezeték nélküli kapcsolatot kínál az Android Auto és az Apple CarPlay rendszereken keresztül.
Az Explorer két, gazdagon felszerelt változatban (Explorer és Explorer Premium) lesz kapható, az autó iránti érdeklődést már mától lehet regisztrálni, várhatóan szeptembertől lehet majd megrendelni, a tervek szerint 45.000 euró alatti belépő áron. Az első autók jövő év elején megérkezhetnek a magyar márkakereskedésekbe.