A Volvo Buses bejelentette, hogy 2024 első negyedévében bezárja a lengyelországi wroclawi gyárát.
A Volvo nem csak személyautókat gyárt, ugyanis a márka jelen van még a kamionok és a buszok területén is. Mindkét esetben beszélhetünk elektromos meghajtású modellekről egyaránt. A buszos üzletág azonban bajban van Európában, melynek eredménye a Volvo Buses üzemének bezárása Lengyelországban.
Elég csak Magyarországon körülnézni, mi magunk is rengeteg Volvo buszt láthatunk. Ráadásul a Volvo buszokból már jó pár elektromos meghajtású is létezik, ez utóbbiakból hazánkban nem sok található. Ez valahol érthető is, hiszen mint nem olyan rég kiderült, a Volvo buszos üzletága „az utóbbi években masszívan veszteséges Európában”. Ezt Anna Westerberg mondta, aki a Volvo Buses elnök asszonya.
Éppen ezért egy sajnálatos döntés született, a Volvo Buses bezárja a lengyelországi üzemét, Wrocław mellett. A bezárás 2024 első negyedévében fog valamikor véglegessé válni, ami többek között azért is sajnálatos, mert itt készültek a márka elektromos buszai is. Azonban nem kerül teljesen feladásra a buszok gyártása, mert ahelyett, hogy komplett autóbuszokat építene Európában, a Volvo 2024-től az európai alvázgyártásra összpontosít, amely üzleti modell már más piacokon is sikeresnek bizonyult. A vállalat továbbra is teljes körű szolgáltatást és támogatást nyújt mind a meglévő, mind az új flottakínálathoz.
Az átalakulás részeként a Volvo Buses szándéknyilatkozatot írt alá a Vargas Holdinggal, amely megveszi a Volvo Buses wrocławi telephelyét. A nyilatkozat tartalmazza a Vargas Holding azon célkitűzését is, hogy munkát kínáljon a Volvo alkalmazottainak egy részének, néhányan már 2023 harmadik negyedévében a Vargas állományába kerülnek majd.
A komplett buszok gyártásának befejezésével a Volvo Buses 1600 alkalmazottja lesz érintett, ezen állományból nagyjából 1500 Wrocławban található. A Volvo Buses azt állítja, hogy tárgyalásokat kezdeményezett a megfelelő szakszervezetekkel, és együttműködik a Vargas Holdinggal, a helyi hatóságokkal és más felekkel, hogy támogassa az érintett munkavállalókat új munkalehetőségek megtalálásában. Az átalakítás vélhetően a pénzügyi eredményekre is negatív hatással lesz 2024-ben és 2025-ben egyaránt. Becslések szerint az üzem bezárása és minden, kapcsolódó költség nagyjából 1,3 milliárd svéd koronás (116 millió eurós) tétel lesz, ám az lépés után várhatóan nyereségessé válik majd a Volvo Buses tevékenysége.