Bemutatta legújabb, eSprinter tisztán elektromos kisteherautóját a Mercedes-Benz, ami jelentős frissítésen esett át az elődjéhez képest.
A napokban a Mercedes-Benz hivatalosan is bemutatta a 2024-es tisztán elektromos eSprintert mely háromféle akkumulátorcsomaggal lesz kérhető, köztük egy 113 kWh-s opcióval. A meghajtásról pedig egy új, 100 vagy 150 kW teljesítményű villanymotor gondoskodik a hátsó tengelyen.
Az új Mercedes-Benz eSprinter moduláris felépítésű, ezzel pedig számos karosszériaváltozat valamint felépítmény lesz elérhető. A nagyfeszültségű akkumulátor természetesen az alváz alatt kapott helyet. A hosszú tengelytávú, magas tetős változatot először Észak-Amerikában mutatják be, ez a modell kapja majd a legnagyobb elérhető akkumulátort ami 113 kWh nettó tárolókapacitással bír. Később 56 és 81 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt változatok is elérhetőek lesznek. Ezen akkumulátorok lítiumvas-foszfát (LFP) kémiai összetételűek.
A Mercedes-Benz szerint a nagyobb akkumulátorral akár 400 kilométer hatótáv is elérhető. Városi közlekedéssel pedig akár 500 kilométert is meg lehet tenni az új eSprinterrel egyetlen feltöltéssel.
A megújult Mercedes-Benz eSprinter 11 kW-os AC, míg 115 kW-os egyenáramú töltővel is tölthető. Így a 113 kWh kapacitású akkumulátor gyorstöltése (10-80%) körülbelül 42 percig, az 56 kWh kapacitású akkumulátoré pedig körülbelül 28 percig tart.
Az új eSprinter raktere 13,8 köbméter, a megengedett össztömeg 4,25 tonna, a pótkocsi maximális terhelhetősége pedig két tonna. A Mercedes szerint az eSprinter utasterében MBUX rendszer kap helyet, az eSprinterben azonban nem két egymás melletti nagy kijelzőből áll, mint személyautókban, hanem hagyományos műszerekből és egy érintőképernyőből. A navigáció valós időben mutatja az aktuális távolságot az aktuális forgalmi helyzet és az útvonal domborzatának függvényében.
A Mercedes eSprinter új generációs változatának értékesítése év végén indul.