Paradigmaváltásnak lehetünk tanúi a Toyotánál? Jön a Toyota Motor Corporation saját, kizárólag elektromos járművekhez használható platformja a versenyképesség, a hatékonyság növelése, valamint a gyártási költségek csökkentése érdekében.
Alig néhány napja robbant a hír, hogy távozik a Toyota éléről Akio Toyoda és helyét Koji Sato, a Lexus és a Gazoo Racing jelenlegi első embere foglalja el. Távozásával kapcsolatban Akio Toyoda megjegyezte, hogy saját magát a régi generáció tagjának tekinti, aki, bár rajong az autókért és az autógyártásért, nem alkalmas maradéktalanul arra, hogy átvezesse a Toyota Motor Corporation-t abba az új korszakba, ahol mobilitási szolgáltatóként fog működni.
Az Asahi Shimbun, Japán egyik legnagyobb és legtekintélyesebb újsága arról számolt be a napokban, hogy a hírtelen lemondás része a Toyota elektromos járművek tömeggyártásának megkezdésére vonatkozó nagy tervének. Ugyanis az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet gyors növekedésére számít a benzinár meredek emelkedése közepette a Toyota.
Továbbá a kiadvány megjegyzi, hogy a Toyota új stratégiájának egyik fő célja, hogy megelőzze az elektromos járművek iparágában vezető Teslát.
Ne feledjük, hogy amikor a Toyota kifejlesztette az első nagy sorozatban gyártott, tisztán elektromos modelljét, a bZ4X SUV-t, akkor úgy döntöttek a Japánok, hogy a TNGA moduláris platformját fogják használni az elektromos modelljükhöz ahelyett, hogy csak elektromos járművekre tervezett architektúrát dolgoztak volna ki. Az e-TNGA architektúra szinte ugyan azt tudja, mint a belsőégésű motorral ellátott TNGA, éppen ezért bonyolult és az elektromos autók számára teljesen felesleges részekkel van ellátva. Mindez pedig magasabb gyártási költségekhez vezet a Toyota elektromos járműveinél.
A Japán lap szerint a Toyota döntött, hisz ilyen architektúrával nem tud tisztességes nyereséget termelni az elektromos modelljeivel és nem is tud versenybe szállni más gyártókkal, ha továbbra is az e-TNGA platformot használják. Ezért a Toyota úgy döntött, hogy a semmiből tervez egy tisztán elektromos járművekhez dedikált architektúrát.
Az Asahi Shimbun kitért arra is, hogy az új padlólemez ideális lesz az elektromos autók tömeggyártásához.
Hogy mikor láthatjuk a Toyota új platformját? Nos, a lap szerint 2027 és 2028 között jelenhetnek meg az első tisztán elektromos Toyota modellek a megújult padlólemezzel. Mindeközben a Toyota felgyorsítja az elektromos járművek gyártását és fejlesztését, amíg elkészül az új, csak a tisztán elektromos járművek platformja.