Itt egy ország, ahol egy év alatt közel 7 millió elektromos autót adtak el

0

Az nyert aki elsőre Kínára tippelt. A Kínai Autógyártók Szövetsége (CAAM) legfrissebb adatai szerint 2022-ben összesen 6 887 000 elektromos autó találg gazdára. Mindez 93,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Ugyan a számok hajtástípusonként eltérnek egymástól, de összesen 5 365 000 tisztán elektromos (+81,6% növekedés), 1 518 000 plug-in hibrid (+151,6% növekedés) és 3000 darab üzemanyagcellás jármű talált gazdára 2021-ben Kínában. Összességében ezeknek a környezetkímélő járművek eladásai adták az össz kínai járműértékesítés negyedéd. Egészen pontosan 25,6 százalékát. Fontos tudni, hogy a CAAM adatai a személygépjárműveken kívül a haszongépjárművek értékesítését is tartalmazza.

A Kínából származó export 2022-ben összesen 679 00 NEV modellt tett ki, ami az országban gyártott és értékesített elektromos autók alig 10 százaléka. A CAAM szerint így az export 120 százalékos növekedést ért el a 2021-es évhez képest.

A gyártók közül vitathatatlanul a BYD vezető szerepet tölt be. A csoport tavaly mintegy 1 863 949 NEV-t értékesített, melyből 1 857 379 darab a személygépkocsi. Hajtásláncot tekintve kiegyelített a statisztika, ugyanis 2022-ben a BYD 911 140 darab tisztán elektromos és 946 239 darab plug-in hibrid autót adott el.

Azonban a Tesla is erősen javult 2021-hez képest. 2022-ben az amerikai székhelyű válalat 710 865 Sanghajban gyártott tisztán elektromos autót értékesített. Ebből 439 770 maradt Kínában, míg 271 095 darabot exportáltak. 2021-ben a Kínában gyártott gépjárművek összértékesítése 473 078 darab volt. A relatív növekedés 2021-ről 2022-ra így 67 százalék.

A GAC Aion 271 156 eladott BEV-vel a harmadik legnagyobb elektromos járműgyártóvá nőtte ki magát. Ez 126 százalékos növekedést jelent a gyártó számára a CAAM szerint. A Volkswagen csoport 155 700 BEV modellt értékesített míg a hazai gyártók így alakultak: Neta (152 073 BEV), Nio (122 486 BEV), Xpeng (120 757 BEV), Leapmotor (111 168 BEV) és Zeekr (71 94 BEV) valamint a BMW (41 886 BEV) és Smart #1 (9 212).

A Volkswagen és a BMW európai szempontból érdekes. Míg a Volkswagen-csoport 2021-ben 70 625 Kínában gyártott NEV-t, tavaly 155 700 darabot adott el. „Kína járult hozzá a legnagyobb mértékben a csoport globális BEV növekedéséhez a szállítások növekedésével” – mondja a wolfsburgi székhelyű vállalat. A BMW ezzel párhuzamosan 92 százalékkal javította szállítási eredményét az említett 41 886 BEV-re.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!