A 2022-es NIO Day alkalmával a kínai elektromos autógyártó két új SUV modellt mutatott be. Az egyik az ES8 frissített változata, míg az EC7 SUV-kupé a piacvezető aerodinamikájával az Audi e-tron riválisa lehet.
A NIO a hétvégén tartotta éves rendezvényét, ami a „Feel the light” szlogent kapta. Az eseményen a NIO egy sor új terméket mutatott be és William Li, a NIO alapítója és elnöke köszönetet mondott a közel 300 000 megjelent vendégnek. Az eseményen a NIO két új, tisztán elektromos zászlóshajóját is bemutatta.
Ezek egyike a NIO EC7 közepes méretű SUV-kupé intelligens légrugózással ami a NIO második generációs NT 2.0 platformján kapott helyet. Így a NIO tulajdonosok várakozáson felüli élményt kapnak a tervezés, teljesítmény, kényelem, intelligencia, biztonság és a fenntarthatóság tekintetében.
A NIO EC7 a végletekig értelmezi az elegancia erejét. Az EC7 SUV-kupé alapfelszereltségben intelligens légrugózást és a második generációs, nagy hatékonyságú elektromos platformnak köszönhetően tovább örökli a NIO nagy teljesítményű génjeit. A 300 kW-os nagy teljesítményű indukciós motor és a 180 kW-os, nagy hatásfokú állandó mágneses motor kombinációja gyors, hatalmas teljesítményt nyújt és a 0,230 cd légellenállási együtthatóval alacsony energiafogyasztás párosul. Az EC7 mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára és 100 km/órára 33,9 méter alatt fékez állóra.
A NIO EC7 alapfelszereltségéhez tartozik az aktív, állítható hátsó szárny, ami még jobban javítja a SUV-kupé aerodinamikai teljesítményét.
A NIO EC7 panoráma üvegteteje kétrétű hang- és hőszigetelő üvegből készült, ami 1,94 négyzetméter alapterületű. A harmadik generációs rugalmas elektrokróm (EC) technológia öt fokozatú állítható áteresztőképességet tesz lehetővé. Így akár játszi könnyedséggel jut be a természetes fény az autóba amellett, hogy teljesen is el lehet sötétíteni.
A NIO EC7 ára nagyjából 70 000 dollár a 75 kWh-s akkumulátorral és 78 500 dollár a 100 kWh-s akkuval.
A másik bemutatott példány a NIO ES8 hatüléses, tisztán elektromos SUV, ami szintén a NIO második generációs platformján kapott helyet. Az ES8 két villanymotorjának az összteljesítménye 480 kW, mellyel 4,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órát a SUV.
Az új ES8 dizájnja a NIO „Design for AD” és „PURE-TEC” koncepcióit mutatja be. Az IPB intelligens fékrendszer, a kétkamrás légrugózás és az intelligens futóművezérlő (ICC) átfogóan javítja a vezetési élményt. Az ES8 körülbelül 75 000 dollártól indul a kisebb, 75 kWh-s akkuval és 84 000 dollártól a nagyobb, 100 kWh-s akkupakkal.
Mind az EC7, mind a teljesen új ES8 fel van szerelve ADB intelligens mátrix fényszórókkal, amelyek mintákat vagy animációkat vetíthetnek ki, valamint a LiDAR intelligens vezetési rendszerrel együttműködve figyelmeztető fényt bocsáthatnak ki.
Mindkét új zászlóshajó SUV már kapható, az EC7 szállítása várhatóan 2023 májusában, míg az ES8 szállítása júniusában kezdődik Kínában.