Bemutatkozott a tisztán elektromos Toyota Hilux koncepciópickup

0

Múlt héten a Toyota a thaiföldi fennállásának 60. évfordulóján egy akkumulátoros elektromos tanulmányt leplezett le a legendás modellből. Ennek apropója az volt, hogy a Toyota thaiföldi Samrong üzemében már 58 éve gyártják a világ kedvenc pickupját. 

Azt már korábban sejteni lehetett, hogy előbb-utóbb érkezik egy tisztán elektromos változat a világ kedvenc pickupjából, hiszen mikor Akio Toyoda tavaly bepillantást engedett a 2030-ig érkező 30 akkumulátoros elektromos Toyota modellbe, azok között már helyet kapott egy pickup. Azt is tudni lehet, hogy 2025-re a Toyota egyetlen olyan modellt sem kínál majd, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos meghajtással, de arról, hogy a Hilux először valamilyen hibrid elektromos meghajtással mutatkozik-e majd be, vagy pedig mindjárt érkeznek a hidrogén üzemanyagcellás elektromos és akkumulátoros elektromos kivitelek, az autógyártó egyelőre nem árult el részleteket.

Az eseményen ugyancsak részt vevő, és az akkumulátoros elektromos Toyota Hilux koncepcióautót leleplező Akio Toyota ekként emlékezett meg a 60 éves évfordulóról, és a fiatal vezetőként az országban töltött évekről:

„2002-ben Thaiföldet választottuk egy új, IMV nevű globális modell gyártására. Az első IMV modell egy megfizethető, megbízható kisteherautó volt, amelyet az alapoktól kezdve itt, Thaiföldön építettek. Akkoriban neveztek ki az ASEAN-régióért felelős vezetőnek. Sajnos, amikor ebbe a pozícióba léptem, ennek az új pick-upnak a piacra dobása nem haladt jól, és nagy késésben volt. Mivel akkor még elég fiatal voltam egy ilyen pozíció betöltéséhez, ráadásul a Toyoda vezetéknevet viselem, gondolhatják, hogy Japánban rengetegen fogadtak arra, hogy a projekt meghiúsul. Ugyanakkor elhatároztam, hogy bebizonyítom, tévednek! Bíztam a Toyota Thaiföld munkatársaiban, és elhatároztam, hogy nem számít, mibe kerül, időben piacra dobjuk azt a kisteherautót. Így hát elmentem Thaiföldre, találkoztam a mérnökeinkkel, és egy csapatként dolgoztunk együtt. Megoldásokat kerestünk, és gyors döntéseket hoztunk. És bizony, thai csapatunknak köszönhetően időben piacra dobtuk a járművet! Hilux Vigonak neveztük el, és akkora sikert aratott, hogy Thaiföld nemzeti autójaként vált ismertté! Számomra a Hilux Vigo bevezetése pályafutásom egyik legkedvesebb emléke lett, és ez volt a legnagyobb hatással arra, hogy milyen vezető lett belőlem. Mindig hálás leszek Thaiföldnek a leckékért, amelyeket ebből a tapasztalatból tanultam. Köszönetnyilvánításképpen úgy döntöttem, hogy kihívom mérnökeinket és tervezőcsapatainkat, hogy hozzanak létre egy vadonatúj IMV pick-up teherautót Thaiföld számára, ami igazán megfizethető és igazán innovatív. Belső berkekben csak IMV 0 koncepciónak hívjuk. A hivatalos megjelenés valójában több mint egy év múlva lesz esedékes, de szerettem volna, ha elsőként láthatják!”

A két autót leleplezve Akio Toyoda ekként folytatta:

Hölgyeim és uraim, bemutatjuk a teljesen új, IMV 0 koncepciót és a teljesen új Hilux Revo BEV koncepciót. Ezek az autóipari spektrum két eltérő végét képviselik a különböző igények és ügyfelek számára – az egyik a gazdasági növekedést és a mobilitás mindenki számára való elérhetőségét támogatja, a másik pedig a karbonsemlegességet és a környezetvédelmet helyezi előtérbe. Szeretnék köszönetet mondani tervezőinknek és mérnökeinknek – főleg azoknak, akik itt tartózkodnak Thaiföldön –, hogy hozzájárultak ennek a két járműnek a megalkotásához, de különösen az innovatív, új IMV 0-hoz. Őszintén hiszem, hogy ez egy olyan termék, amely sok ember életminőségét javíthatja, és új gazdasági lehetőségeket teremt. Mert a Toyotánál hiszünk abban, hogy az emberek az elsők. Hiszünk abban, hogy az autókat úgy építjük, hogy ügyfeleink valós igényeit szolgálják ki. Ezért az IMV 0 csapatunk hosszú hónapokat töltött terepen, figyelve potenciális vásárlóink életmódját és igényeit. Ez az oka annak is, hogy a Toyota nem alkalmaz egységes megközelítést termékeire vagy hajtásláncaira vonatkozóan. Valójában gyakran kritizálnak a sajtóban, mert nem vagyok hajlandó kijelenteni, hogy az autóiparnak 100 százalékban el kell köteleznie magát a BEV modellek mellett. Úgy gondolom, hogy reálisnak kell lennünk azzal kapcsolatban, hogy a társadalom mikor lesz képes teljes mértékben átvenni az akkumulátoros elektromos járműveket, és infrastruktúránk mikor tudja ezeket nagy arányban támogatni. Hiszen a teljesen autonóm autókhoz hasonlóan – amelyeknek az előrejelzések szerint már nagy arányban jelen kellene lenniük a piacon – úgy gondolom, hogy az akkumulátoros elektromos autók (BEV) általánossá válása is tovább tart majd, mint ahogyan azt a médiában sugallják. És őszintén szólva, a BEV-ek nem jelentik az egyetlen módját annak, hogy elérjük a világ karbonsemlegességi céljait. Én személy szerint inkább arra szavazok, hogy minden lehetőséget aknázzunk ki, ne csak egyet – például a károsanyag-kibocsátástól mentes szintetikus üzemanyagokat és a hidrogént is. Még mindig úgy gondolom, hogy a hidrogén ugyanolyan ígéretes technológia a jövőnk számára, mint a BEV modellek. Néhány hónappal ezelőtt Belgiumban voltam az ottani WRC fordulón, és vezettem az új, hidrogénmotoros Yarisunkat a sajtó és a nyilvánosság előtt. Ez volt az első alkalom, hogy vezethettem, és lenyűgözött a teljesítménye. A Toyotánál hiszünk abban, hogy széndioxid-kibocsátás csökkentésének minden lehetséges módját kihasználjuk, és ezek teljes portfólióját kínáljuk ügyfeleink számára, az öntöltő hibrid modellektől, mint ez a Camry, a plug-in hibrideken át, mint a Prius Prime, egészen az akkumulátoros elektromos autókig, mint az új bZ4X. Azonban nem állunk meg itt. Ezért vezettük be az üzemanyagcellás járműveket, például a Toyota Mirait, és olyan egyéb lehetőségeket keresünk a hidrogén üzemanyagként való használatának kapcsán, amelyeket a GR Yaris és Corolla Cross hidrogénüzemű koncepcióautók bizonyítanak. Sőt, ezen a hétvégén egy GR Corollával fogok versenyezni az Idemitsu 25 órás versenyen, és csak mellékesen, nagyon remélem, hogy mindannyiótokkal találkozhatok majd ott is! Miközben egy fenntartható jövő megvalósításán dolgozunk, úgy gondolom, hogy holisztikus megközelítést kell alkalmaznunk a karbonsemlegesség terén, kezdve az anyagok beszerzésétől az autók gyártásának módján át egészen a hajtásláncok beépítéséig és a megsemmisítésükig. Emlékeznünk kell arra, hogy a szén az igazi ellenség, nem egy adott hajtáslánc, és hogy egyedül nem érhetjük el a karbonsemlegességet. Ennek közösségi erőfeszítésnek kell lennie, és az autóiparon kívül más iparágakat is magában kell foglalnia.

Éppen ezért nagy örömmel jelentem be ma új együttműködésünket Thaiföld legnagyobb magáncégével, a CP-vel, amely nemcsak árutermelő, hanem az egyik legnagyobb kisbolt- és szupermarketlánc tulajdonos is. Együtt csökkenthetjük a széndioxid-kibocsátást azáltal, hogy újragondoljuk a fogyasztási cikkek szállítási módját a zéró kibocsátású technológiákon, például az üzemanyagcellás teherautókon keresztül, és a szállítási logisztikát energiahatékonyabbá tesszük a kapcsolódó technológiánkkal. Együtt kibővítjük a CP jelenlegi törekvéseit, hogy tiszta hidrogént állítsanak elő biomasszából, például csirketrágyából. Mind a Toyota, mind a CP mély és azonnali felelősséget érez azért, hogy segítse e gyönyörű országot és bolygónkat, valamint támogassa az emberek jólétét. Ezért vagyunk olyan lelkesek, hogy egyesítsük erőinket a nagyobb jó érdekében! Örömmel jelenthetem ki, hogy ez az együttműködés a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation több tagját is magában foglalja, köztük a Daihatsut, a Suzukit, az Isuzut és a Hinot. A CJPT-t azért hozták létre, hogy iparágunk többi szereplőjével együttműködve foglalkozzon a mobilitás jövőjével. Összehoztuk versenytársainkat, hogy egyesítsük és megerősítsük erőfeszítéseinket a széndioxid-csökkentés új lehetőségeire építve. De miközben a környezet védelmén dolgozunk, továbbra is támogatni fogjuk Thaiföld lakosságát. Talán semmi sem erősítette jobban a thaiföldi emberek iránti elkötelezettségünket, mint a 2011-es óriási árvíz. Az a bátorság és eltökéltség, amelyet e kihívásra válaszul mutattak, csak megerősítette a Thaiföld jövőjébe vetett hitünket, és ennek eredményeként drámaian növeltük az itteni befektetéseinket. Tehát onnan, ahonnan én nézem, a Toyota és Thaiföld jövője nagyon fényes, és egyre csak fényesebb lesz. Önök hűségesen támogattak minket 60 éven át, és most alázattal kérem a támogatásukat a következő 60 évre is. Személyesen elkötelezett vagyok amellett, hogy keményen dolgozzunk azért, hogy továbbra is kiérdemeljük bizalmukat és szeretetüket. Szóval még egyszer köszönöm, Domo Arigato, Khop Khun Krap! Önök globális Toyota családunk nagyra becsült tagjai, és úgy gondolom, hogy együtt segíthetünk abban, hogy egy-egy mosollyal jobb hellyé tudjuk tenni a világot. Hölgyeim és uraim, lehet, hogy nem ugyanazokon a folyókon és hegyeken osztozunk, de ugyanazon a napon és égen, és ugyanúgy vágyunk a harmóniára és boldogságra. Ahogy a következő hatvan évre tekintünk, úgy gondolom, hogy nincs határa annak, amit álmodhatunk, nincs határa annak, amit elérhetünk, és nincs határa annak, hogy mivé válhatunk. Mert együtt minden lehetséges! Nagyon szépen köszönjük!”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!