Íme a Volkswagen ID.Buzz fogyasztása -4 °C-os hidegben

0

Megérkezett a tél, így Bjørn Nyland ismert YouTuber is akcióba lépett és elvitte egy körre a Volkswagen ID.Buzz kisbuszát, hogy megnézze mennyi a tényleges fogyasztása a Buzz-nak.

Az ID.Buzz személyszállító változatát Bjørn már tesztelte 7-10 °C-os hőmérsékleten és ott a hátsókerék-hajtású 82 kWh-s akkumulátorral szerelt változat viszonylag jó eredményeket ért el egy furgonhoz képest. Azonban a mostani teszteket -4 °C-os hidegben végezte el a norvég. Továbbá a 21″-os nyári gumik (Hankook Ventus S1evo3) helyett most 20″-os téli gumikkal (Continental VC7) vágott neki a tesztnek.

A videó szerint a téli energiafogyasztás 90 km/h és -4°C mellett 266 Wh/km, míg a valós hatótáv 280 km-re becsülhető. Ha a sebességet 120 km/órára növelte Bjørn akkor a hatótáv 210 km körül alakul.

Nézzük részletesebben:

Volkswagen ID.Buzz Pro (RWD, 82 kWh) – tél

Eredmények 90 km/óránál

  • hatótáv 280 km
  • energiafogyasztás 266 Wh/km
  • használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
  • hőmérséklet -4°C
  • 20″ Continental VC7 (235/50-20) téli gumi

Eredmények 120 km/h-nál; 33%-kal több energiafogyasztás, mint 90 km/óránál:

  • hatótáv 210 km; 25% csökkenés
  • energiafogyasztás 355 Wh/km; 33%-os növekedés
  • használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
  • hőmérséklet -4°C
  • 20″ Continental VC7 (265/45-20) téli gumi

Ha egy kicsit jobban belegondolunk akkor az elért eredmények egyáltalán nem rosszak egy kisbusztól. Összességében Bjørn Nyland szerint az ID.Buzz eredményei a jobb időben megfelelő, télen pedig kissé szomjas. Viszont a nagy energiafogyasztás betudható a hőszivattyú hiányának.

Volkswagen ID.Buzz Pro (RWD, 82 kWh) – jobb idő

Eredmények 90 km/h-nál

  • hatótáv 362 km
  • energiafogyasztás 206 Wh/km
  • használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh
  • hőmérséklet 10°C
  • 21″ Hankook Ventus S1evo3 (235/45-21) nyári gumi

Eredmények 120 km/h-nál (75 mph); 33%-kal több energiafogyasztás, mint 90 km/óránál:

  • hatótáv 247 km; 32%-os csökkenés
  • energiafogyasztás 302 Wh/km; 47%-os növekedés
  • használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
  • hőmérséklet 7°C
  • 21″ Hankook Ventus S1evo3 (265/40-21)

Egyébként az ID.Buzz Cargo teherszállító változatának hatótávolsága nagyon hasonló a személyszállító változatához:

Volkswagen ID.Buzz Cargo (RWD, 82 kWh)

Eredmények 90 km/h-nál

  • hatótáv 356 km
  • energiafogyasztás 209 Wh/km
  • használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
  • hőmérséklet 10°C
  • 20″ Continental EcoContact 6Q (235/50-20)

Eredmények 120 km/h-nál; 33%-kal több energiafogyasztás, mint 90 km/óránál:

  • hatótáv 261 km; 27%-os csökkenés
  • energiafogyasztás 285 Wh/km; 36%-os növekedés
  • használt akkumulátor kapacitás: 74,5 kWh (becsült)
  • hőmérséklet 10°C
  • 20″ Continental EcoContact 6Q (265/45-20)
e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!