Az Apollo Tyres bemutatta a Vredestein Quatrac Pro EV-t, amely Európa első, kifejezetten elektromos és hibrid járművekhez készült négy évszakos gumiabroncsa.
A Vredestein meglévő, díjnyertes négy évszakos gumiabroncs-kínálatához képest a Vredestein Quatrac Pro EV kimagasló kezelhetőséget és stabilitást biztosít, jelentősen alacsonyabb gördülési ellenállást, valamint csendesebb és kényelmesebb autózást tesz lehetővé. Emellett könnyebb felépítéssel rendelkezik, és alacsonyabb a gyártás során kifejtett környezeti hatása.
Jelentős kutatási és fejlesztési erőforrásokat fektetett az Apollo Tyres a gumiabroncs létrehozásába annak érdekében, hogy minél többet hozzáadjon a jármú általános teljesítményéhez, és hogy a lehető legnagyobb mértékben növelje a hatótávolságot. A gördülési ellenállása 15%-kal alacsonyabb, mint a legjobb teljesítményű, nem elektromos járművekre tervezett Vredestein négy évszakos gumiabroncsnak, köszönhetően a negyedik generációs polimerek és az „intelligens” szilika gondosan optimalizált keverékének a futókeverék, a perempárna és a carcass esetében. A jármű teljesítményét a gumiabroncs súlycsökkentő felépítése is javítja, amelynek jellemzői a vékonyabb oldalfalak, az alacsonyabb oldalfali perem, valamint az övhöz és a felső textilréteghez használt könnyebb anyag.
Egy kiterjedt, globális K+F program során megerősítették az új gumiabroncs kiemelkedő kanyarstabilitását és 6%-kal jobb kezelhetőségét a hasonló négy évszakos termékekhez képest – ideális tehát a modern elektromos járművekre jellemző magas nyomatékhoz és nagyobb súlyhoz.
Számos szerkezeti jellemzőt fejlesztettek kifejezetten az elektromos járművek nagyobb súlyának és ezáltal a kanyarodás és gyorsulás során megnövekedett terhelés kezelésére.
Mivel ilyen módon képes megbirkózni a nagyobb tömegű járművekkel, a Quatrac Pro EV lett az első négy évszakos gumiabroncs, amely megkapta a „Nagy terhelhetőséget” tanúsító „HL” jelzést (a 255/40 R 20-as méretű változat). Ez megerősíti, hogy a gumiabroncs 10%-kal nagyobb teherbírású, mint a megerősített „Extra Terhelésű” (XL) gumiabroncs azonos nyomás mellett.
A gumi lamellái mélyebbek, mint ami a négy évszakos gumiabroncsokra jellemző, lehetővé téve a futófelület-blokkok irányított mozgását, így segítve a tapadást a hóban is, a gumiabroncs teljes életciklusa során.
A futófelület magas szilikatartalma a tömörebb blokkokkal és a vállakon lévő, egymással összekapcsolt „áthidalókkal” kombinálva magas szintű nedves és száraz felületen nyújtott fékezési teljesítményt biztosít – az utóbbi 4%-kal jobb, mint amelyet a Vredestein négy évszakos, nem elektromos járművekre tervezett megfelelője ért el.