A NIO bemutatta 2022 harmadik negyedévére vonatkozó pénzügyi adatait. A kínai elektromos autógyártó júliustól szeptemberig 31 607 elektromos autót szállított ki.
A NIO teljes bevétele 2022 harmadik negyedévében 13 milliárd jüan (körülbelül 1,78 milliárd euró) volt, ami 32,6 százalékkal több, mint 2021 harmadik negyedévében, és 26,3 százalékkal több, mint 2022 második negyedévében. Ugyanakkor a NIO kiadásai nőttek, melynek következtében a NIO mintegy 4,1 milliárd jüan (mintegy 560 millió euró) nettó veszteséget halmozott fel július és szeptember között. Ez 392 százalékkal több, mint az előző év azonos negyedévében, és 49,1 százalékkal több, mint 2022 második negyedévében.
William Bin Li alapító és vezérigazgató kiemelte, hogy 2022 harmadik negyedéve „új negyedéves rekordot jelent az eladások tekintetében”. Hozzátette: „Az új, NIO Technology 2.0-ra épülő, különböző piaci szegmenseket kiszolgáló termékcsaládunk bemutatását követően a felhasználói kereslet erőteljes növekedésének lehettünk tanúi, különösen az ET5-ök szeptemberi debütálása után. Az első ET5 modellek kiszállítása 2022 negyedik negyedévében tovább növeli a bevételeink jelentős felgyorsítását.”
Októberben a NIO már 10 059 leszállított járműről számolt be, ami 174,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A vállalat adatai szerint 2022. október 31-én az összesített szállítások elérték a 259 563 járművet.
A harmadik negyedéves pénzügyi kimutatáson a NIO azt is bejelentette, hogy 2023 első felében öt új, tisztán elektromos modellt dob piacra. Ezzel nyolcra növelve a kínálatát. A vállalat azt is reméli, hogy 2023 negyedik negyedévében sikerül nullszaldósnak tekintenie az alaptevékenységét.
Október elején a NIO bejelentette európai terjeszkedését az ET7, EL7 és ET5 modellekkel. Míg eleinte a kínai vállalat úgy kommunikált, hogy az elektromos modelleket csak „NIO-előfizetés”-sel kínálják, most már meg is lehet vásárolni ezeket a modelleket. Az éves jelentés kijelenti: „(…) Az ET7, EL7 és ET5 fokozatosan elérhetővé válik a felhasználók számára a NIO előfizetésen, lízingprogramokon és közvetlen értékesítésen keresztül”.