„21 éve játszunk szerepet a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésében, nem három évvel ezelőtt kezdtük, amikor ez divatossá vált.”
Hangzott Sean Hanley, a Toyota Australia értékesítési és marketing alelnökének szájából, mikor újságírók jegyezték meg, hogy a japán márka lemarad az iparágtól az elektronosítás terén.
Leszűrhető, hogy a vállalat, a vezérigazgatója és más magas rangú vezetők ragaszkodnak ahhoz a berögződésükhöz, hogy a piac még nem áll készen az elektromos autókra. Annak ellenére sem, hogy az érdeklődés ezen e-autók iránt óriási fellendülést mutatott az elmúlt években. Amíg a legtöbb autógyártó sorra dobja piacra az elektromos modelljeit, addig a Toyota megvédi és ragaszkodik ahhoz a tervéhez, hogy továbbra is többféle hajtáslánc kínálata a nyerő. A vásárló pedig eldönti, hogy melyiket veszi meg.
Elsősorban azért nem vált a Toyota, mert az elektromos autók drágák, ezért nincs rá kereslet, plusz a töltési infrastruktúra is szegényes. Bár ezen aggályok kis mértékben igaznak bizonyulnak, de közel sem olyan nagy probléma, mint amikor a Toyota elsőként hangoztatta negatív megnyilvánulásait az e-autók iránt. Tény, hogy a tisztán elektromos autók drágábbak, mint a benzinesek, de kaphatóak olcsóbb EV-k. Ezekkel pedig a tulajdonosok jelentős összeget takaríthatnak meg az üzemanyag- és karbantartási költségeken.
Emellett az elektromos autók iránti kereslet exponenciálisan növekszik, így nehéz még mindig a „nincs rá kereslet” szavakat puffogtatni. A töltőinfrastruktúrának pedig mindenképpen növekednie kell, de a legtöbben úgyis otthon töltik a járműveiket.
Sean Hanley, a Toyota Corolla Cross Hybrid bemutató alkalmával elmondta, hogy a Toyota egyáltalán nem ellenzi az akkumulátoros elektromos autókat. Viszont ebben a helyzetben a szén az ellenség, nem pedig az autó hajtáslánca. Majd elmondta, hogy a Toyota egyetért azzal, hogy a szén-dioxid problémát kezelni kell és jelentős lépéseket kell tenni a semlegessé válás útján. De a Toyota nem feltétlenül ért egyet másokkal abban, hogy pontosan „hogyan és mikor jutunk el erre az útra.”
Hanley a kritikusokkal szemben is megvédte a Toyotát, ugyanis így nyilatkozott. „Mi vagyunk az egyetlen autógyár, amelyik az eladásaink 30 százalékát jelenleg hibrid autókkal képviseljük. Ez szerepet játszik a károsanyag-kibocsátás csökkentésében.”
Továbbá a Toyota azt állítja az alelnök, hogy Ausztráliában értékesített 300 000 hibridje ugyan úgy képes a szén-dioxid-kibocsátás csökkenése ellen dolgozni, mint 90 000 tisztán elektromos autó.