Ha minden a tervek szerint halad, akkor akár 2027-ben temetheti a Stellantis a belsőégésű motorral hajtott járműveit.
Az utóbbi időben egyre több autógyártó tűzte ki maga elé azt a célt, hogy leállítja a belsőégésű motorok fejlesztését. Elég csak az Audi-ra gondolnunk, aki 2026-tól megszünteti a TDI és a TFSI rövidítéseket a kínálatában. Ezt a tendenciát pedig egyre több gyártó fogja követni, még akkor is, ha senki sem tudja annak az idejét, mikor csak elektromos autókat gyárthatnak illetve árulhatnak az autógyártók.
A Stellantisnál sincs ez másképp, készülnek a tömeges villamosításra. Az ANSA (olasz sajtóügynökség) számára az Uilm (Olasz Fémmunkások Szakszervezete) nemzeti kongresszusának keretében az ökológiai átállásról szóló kerekasztal-beszélgetés alkalmával adott interjúban Davide Mele, a Stellantis olaszországi alelnöke. Mele elmondta, hogy a csoport „vezető szerepet akar az elektromosításban.”
Davide Bele szerint az elektromos meghajtásra való átállás gazdasági szempontból kifizetődő lehet. Főleg úgy, hogy nyakunkon az Euro 7-es szabvány. „A Stellantisnál olyan stratégiát határoztunk meg, ami átfogó módon foglalja magában az elektromosságot. Vezető szerepet akarunk és meg akarjuk előzni a 2025-2030-as céldátumot. A Stellantis egy tiszta és biztonságos hálózatba kötött megfizethető autó megépítésével akar megfelelni a kihívásoknak. Ennek a költségei magasak, sokkal magasabb, mint egy azonos szegmensbe tartozó belsőégésű járműé. Hatalmas beruházásokra van szükség, hogy ennek a kihívásnak megfeleljünk.” Nyilatkozta Davide Mele.
Továbbá Davide úgy gondolja, hogy „egy átállás folyamatában vagyunk, de ne feledkezzünk meg az Euro 7-ről, mely arra kötelezi a gyártókat, hogy újból beruházzanak a tisztán motorok fejlesztésébe melyek 2035-ben úgyis megszűnnének. Tehát, ha minden jól megy akkor akár 2027-ben temethetjük a belsőégésű motorokat.”