Irigykedhetünk! A NIO szeptember 30-án szállította le az első szerencsés vásárlóknak az akár 1000 km hatótávú NIO ET5 elektromos autókat.
A NIO minden év végén megrendezi a NIO Day nevezetű rendezvényét, ahol a márka bemutatja az újdonságait és a jövőbe látó terveit ismerteti az érdeklődőkkel. 2020 év végén ez az esemény elmaradt, és 2021 januárjában, kicsit megkésve mutatta be a NIO ET7 zászlóshajóját a NIO. Majd 2021 december 18-án, Suzhou Olimpiai Sportközpontjában tartotta a NIO a rendezvényét, ahol a kínai vállalat bemutatta a tisztán elektromos hajtású ET5 modelljét. Idén április végén pedig legördült az első sorozatgyártott ET5.
Az, hogy a NIO az ET5-öt szeptember végétől fogja szállítani egyáltalán nem volt újdonság, ugyanis a tavaly decemberi debütálása alkalmával bejelentette a NIO a modell várható kiszállításának időpontját. Ezen ígéretét be is tartotta a kínai elektromos autógyártó.
A szállítási ígéret betartásához azonban nem szabad néhány összeszerelt járművel foglalkozni. Korábban a NIO vezérigazgatója, William Li közzétett olyan belső előrejelzéseket, amelyek szerint az ET5-ös eladások már szeptemberben meghaladják a 10 000 darabot.
Az ET5 az első modell, amelyet a cég saját Hefei NeoParkjában építenek . A NIO mellett eMobility beszállítóknak is helyet adó NeoPark építése 2021 áprilisában kezdődött el. A jövőben az ipari parkban évi egymillió elektromos autó és 100 GWh akkumulátor gyártási kapacitás jön létre – és ennek megfelelő kutató-fejlesztő létesítmények épülnek.
Az ET5 légellenállási együtthatója 0,24. A CLTC hatótávolsága pedig így alakul a különböző akkumulátorokkal:
- 75 kWh – 550 kilométer
- 100 kWh – 700 kilométer
- 150 kWh – 1000 kilométer
2023 folyamán a NIO nagy lépésre szánta el magát, ugyanis egyre több európai országban fog megjelenni az elektromos autóival és akkumulátorcserélő-állomásaival melyeket Magyarországon gyártanak.