Brutális lett a Maserati első elektromos autója

0

Egy lépéssel közelebb került az olasz Maserati luxusautógyár ahhoz, hogy teljesítse ígéretét miszerint teljesen elektromos autómárkává váljon. Íme a GranTurismo Folgore.

Március elején érkezett a hír, mely szerint 1200 lóerős teljesítménnyel debütál az első elektromos Maserati. A Stellantis Csoport fennhatósága alá tartozó Maserati lassan két év elteltével márciusban újra jelentkezett és néhány részletet is elárult arról, hogy mivel készülnek a nagyközönségnek a következő évekre. Ami biztosnak mondható, hogy a Maserati életre hívja a Folgore (magyarul Villámlás) termékcsaládot, melyben csak tisztán elektromos modellek kapnak helyet. Az új termékcsalád első tagjai pedig a következő generációs GranTurismo tisztán elektromos változata, kiegészítve annak kupé (GranTurismo coupe) és kabrió (GranCabrio) kiviteleivel.

Mára pedig véget ért a Maserati több, mint két évvel ezelőtt indított teaser kampánya és az olasz vállalat leleplezte a GranTurismo következő generációját. Ezzel a lépéssel pedig a Maserati közelebb került ahhoz, hogy teljesítse ígéretét, hogy teljesen elektromos autómárkává váljon. A 170 000 dolláros induló árral a Maserati a luxust és a teljesítményt kívánja nyújtani rajongótáborának, miközben azt remélik, hogy elcsábítja a zéró károsanyag-kibocsátású jövő iránt érdeklődő fogyasztókat.

Szeptember elején már láthattunk egy kisfilmet a teljesen elektromos Maserati GranTurismo Folgore autóról, melyet maga a Maserati osztott meg. Előtte, augusztusban töltés közben csípték el a Pebble Beach Concourse d’Elegance versenyen.

Most azonban a Maserati újabb információkat árult el az olasz elektromos sportautóról, beleértve az értékesítési ütemtervet és a GranTurismo Folgore pontos specifikációit.

Az olasz autógyártó vállalat szerint a GranTurismo elektromos platformja a Formula-E-ből származó technológia ihlette és az alacsonyan ülő „T-bone” akkumulátorelrendezést használja. Így eltávolításra került az összes akkucella az utasok alól. Ezzel a lépéssel jobban optimalizálni tudja a Maserati a súlyelosztást és alacsonyan tudja tartani a súlypontot. Ez a két legfontosabb tényező a nagy sebesség és a legjobb gyorsulás eléréséhez.

A 32 modulból álló „T-bone” akkumulátorrendszert házon belül tervezte a Maserati mely 92,5 kWh energia tárolására képes. Továbbá a GranTurismo Folgore egyszerre három 300 kilowattos villanymotort kapott, egyet elöl és kettőt hátul. Íme néhány további adat a pontos specifikációról:

  • 1200 LE beépített teljesítmény
  • 1350 Nm maximális nyomaték
  • 6,5 kg/kWh tömeg/energia arány
  • AC töltés 22 kW-ig
  • Egyenáramú gyorstöltés 300 kW-ig
    • Akár 100 km-t képes tölteni 5 perc alatt (@ 270 kW)
    • 18 perc alatt 20-80%-ra tölthető
  • 0-100 km/h – 2,7 másodperc alatt
  • 0-200 km/h – 8,8 másodperc alatt
  • Végsebesség: 320 km/h
  • Súly: 2260 kg
  • Hatótáv: 450 km WLTP
  • Aerodinamika: 0,26 cd
  • Csomagtér: 270 liter
e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!