A DS Automobiles a 2023-as tavaszi-nyári női kreációkat felvonultató ruhatervezői bemutatósorozat, a Párizsi Divathét alkalmából mutatta be legújabb alkotását, az új DS 3-at. A stílus, a technológia és az elektrifikáció terén a saját szegmensében referenciának számító DS 3 CROSSBACK modellből alakul ki az új DS 3. Dinamikusabb kialakítású új orr-részével, átstrukturált és vonzó kínálatával, új technológiák megjelenésével és a 100%-ban elektromos változatánál alkalmazott új villanymotor-akkumulátor kombinációval jellemezhető új DS 3 egyértelműen kitűnik a versenytársak közül.
A DS Automobiles többi modelljének stílusjegyei az újratervezett, megnövelt hűtőrácson is megjelennek, amelyet a változattól függően fényes fekete vagy krómozott gyémánt mintázat teszi még különlegesebbé. A jellegzetes, még kifinomultabb kivitelű DS WINGS finom átmenettel köti össze a hűtőrácsot és a LED-es fényszórókat.
A tervezők a hűtőrácsot és a motorháztetőt díszítő emblémák kidolgozására is nagy figyelmet fordítottak, a „Clous de Paris” mintázattal és az egyes változatoktól függően alkalmazott színvariációkkal. Az autó profilja továbbra is megőrizte megkülönböztető jegyeit, egyensúlyt teremtve a merész stílus és a műszaki szakértelem között a DS 3 cápauszonyra emlékeztető jellegzetes B-oszlopával, a süllyesztett ajtókilincsekkel és a láthatatlan külső ablakszegélyekkel.
A hátsó rész letisztult: egy lakkozott fekete díszléc diszkréten emeli ki a lámpákat és a csomagtérajtót. Ez utóbbira kerül a különleges technológiával készített „DS AUTOMOBILES” felirat: a polírozott rozsdamentes acél betűket kivágják és külön-külön illesztik be őket a díszlécbe.
A vezetőhely egy új kormánykerékkel van kialakítva, amelyen a vezetést segítő, valamint az információs és szórakoztató rendszerek vezérlőgombjai kaptak helyet, valamint az automata sebességváltót működtető léptetőkarok is itt találhatók. Az új 10,3”-os nagy felbontású középső képernyő a DS IRIS SYSTEM, új információs rendszer integrálásával mostantól a szériafelszereltség része.
Az új DS 3 E-TENSE egy vadonatúj, Trémery-Metzben összeszerelt villanymotorral, egy Valenciennes-ben gyártott sebességváltóval és egy Poissy-ban összeszerelt új akkumulátorral van felszerelve a teljesítmény és a hatótávolság növelése érdekében.
Az új hibrid szinkronmotor (HSM) a Formula-E-ben szerzett szakértelmet kamatoztatja a nagy hatékonyság elérése érdekében. 115 kW (156 LE) teljesítményt és 260 Nm nyomatékot biztosít 400 V feszültség mellett. Az új 54 kWh-s (50,8 hasznos kWh) akkumulátor egy folyadékkeringető hőszabályozóval és egy hőszivattyúval rendelkezik, amelyek gyors töltést, nagyobb hatótávolságot és a hosszabb élettartamot biztosítanak. A szériatartozékok közé tartozó fedélzeti töltő 100 kW DC (25 perc alatt tölt fel 0-ról 80%-ra) és 11 kW AC (5 óra alatt tölt fel 0-ról 100%-ra) teljesítményű.
A megnövelt energiasűrűségnek köszönhetően az akkumulátor nagyon kompakt, az első és hátsó ülések, valamint a kardánalagút alatt helyezkedik el. A helykínálat és a vezetési pozíció pontosan ugyanakkora, mint a többi motor esetében, az ütésállóság tekintetében pedig meghaladja a legszigorúbb követelményeket.