Az Autocar legfrissebb híre szerint a belsőégésű Audi R8 elektromos utódja jelenleg fejlesztés alatt áll és az évtized közepén kerülhet a piacra.
A jelenlegi R8 modell a sorozat végéhez közeledik és a gyártása várhatóan 2023-ban megszűnik, helyét pedig egy tisztán elektromos szuperautó fogja átvenni 2025 körül. A brit autós magazin ingolstadti forrásokra hivatkozva állítja, hogy az elektromos R8 utód egy teljesen új nevet kap, azonban megmarad a kétajtós szuperkupé formavilága.
Ha hihetünk a pletykáknak, akkor az Audi a legerősebb négykarikás modelljét rakja össze és a fontosabb alkatrészeket kézzel fogja készíttetni. Annyi biztos, hogy a végterméknek gyorsabbnak és erősebbnek kell lennie, mint a jelenlegi e-tron GT. Ennek RS változata 646 lóerős és közel 3,3 másodperc alatt van 100 km/h-n. Ezt kell überelnie az elektromos R8 utódnak.
Az elektromos R8 utód a Böllinger Höfe üzemben látja meg a napvilágot. Pontos adatok egyelőre még nem ismertek, azonban ami az újdonság platformját illeti, két lehetséges padlólemez közül választhat az Audi. Egyik az SSP Sport architektúra lehet, melyet a következő Taycan és az e-tron GT is használ a jövőben, vagy egy másik melyet jelenleg a 718 Boxster/Cayman elektromos utódjához fejlesztenek a németek.
Továbbá Sebastian Grams az Audi Sport főnöke elárulta az Autocarnak, hogy az R8 elektromos utódja prioritást élvez, de nem feledkezett meg a négykarikás vállalat a kisebb és megfizethetőbb TT-ről sem. „Dolgozunk rajta” – mondta Grams.