A Volkswagen egy MEB platformra épített elektromos ID.4-et alakított át egy igazi elektromos terepjáróvá ami az ID.Xtreme nevet kapta.
A Volkswagen nem ül a babérjain, folyamatosan azon dolgozik, hogy hogyan foglalja el vezető szerepét az elektromobilitás piacán. Mi sem bizonyítja jobban, mint a napokban bemutatott ID.4-ből átalakított extrém terepjáró ami az ID.Xtreme nevet kapta. Igaz, hogy ez csak egy koncepció, de az Xtreme egy olyan tesztautóból született újjá ami már minden feladatát elvégezte. Ezért átépítették.
A Volkswagen ID.Xtreme erőteljes első lökhárítót, 18 colos kerekeket kapott terepgumikkal, átkonfigurált rally-cross felfüggesztést megnövelt hasmagassággal, 50 mm-rel meghosszabbított sárvédőket (az ívek 3D-nyomtatással készültek), alumínium alvázvédelmet és egy ledes fényszórót a tetőn. Az utastér a hivatalos fotókon egyelőre nem látható, de a gyártó szerint új ülések, Alcantara betétek és narancssárga szegélyek kerültek az ID.Xtreme modellbe.
A komplett elektromos hajtást is megpiszkálták a Volkswagen mérnökei, ugyanis egy új hátsó motort és egy módosított szoftvert írtak az Xtreme modellre amivel 388 lóerőre emelkedett a teljesítmény. Az akkumulátorhoz azonban nem nyúltak a németek.
A Volkswagen annak apropójaként építette az elektromos terepjárót, hogy prezentálni tudja a MEB platform sokoldalúságát és azért, hogy bemutathassa a svájci Locarno városában megrendezésre kerülő ID. találkozón az újdonságot. Technikailag amúgy semmi akadálya, hogy egy ilyen elektromos terepjáró sorozatgyártásra kerüljön. A kérdés, hogy lenne-e rá igény?