A tervek szerint 2030-ra 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a Škoda európai értékesítésében.
„NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” vállalati stratégiája keretében a Škoda Auto bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a Škoda Auto már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a Škoda európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.
Amint Klaus Zellmer, a Škoda Auto igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Különleges nap a mai a Škoda Auto történetében: bemutatjuk új márkaemblémánkra és felfrissített vállalati arculatunkra is kiterjedő, megújult márkamegjelenésünket. VISION 7S koncepciótanulmányunkkal egy teljes egészében új fejlesztésű ŠKODA-modellre kínálunk konkrét kitekintést, amellyel felfelé kívánjuk bővíteni termékportfóliónkat és ügyfélkörünket. Emellett jelentősen felgyorsítjuk elektromos offenzívánkat, és már 2026-ig három további, tisztán elektromos modellel jelenünk meg a piacon, amelyeket újabbak követnek majd. Ezzel tovább erősíthetjük pozícióinkat az átalakulás évtizedére, miközben az elektromos mobilitásra összesen 5,6 milliárd, a digitalizációra pedig további 700 millió eurót fordítunk az elkövetkező öt év során -a vállalat és a munkahelyek jövőjének biztonságába is invesztálva ezzel.”
A cseh autógyártó jelentősen felgyorsítja elektromos offenzíváját, és már 2026-ig további három, tisztán elektromos modellt – egy kisautó mellett egy kompakt SUV-modellt és egy hétüléses családi autót – tervez bemutatni a piacon. A hétüléses, tisztán elektromos SUV-modellre kínál konkrét kitekintést a VISION 7S tanulmány, mégpedig több mint 600 kilométer hatótávval és akár 200 kW csúcs-töltőteljesítménnyel.
A VISION 7S koncepciótanulmány elsőként kínál konkrét kitekintést egy teljes egészében új fejlesztésű Škoda modellre, miközben a márka új formai nyelvezetét is bemutatja. A tisztán elektromos SUV akár hét személy számára is bőséges helyet kínál, s természetesen számos Simply Clever megoldás jellemzi. Az autógyártó ezzel felfelé bővíti termékportfólióját és ügyfélkörét. A koncepciómodell a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül, 89 kWh energiatároló képességű akkumulátora pedig a WLTP-ciklus szerint több mint 600 kilométer maximális hatótávot is lehetővé tesz.
A gyártás során a Škoda Auto teljes értékteremtési láncolata mentén határozottan a hosszú távú fenntarthatóságra törekszik, ennek megfelelően megújuló forrásokból származó villamosenergiát kíván alkalmazni. Mladá Boleslavban az akkumulátorok közvetlenül a gyárban zajló előállítása rövid szállítási utakat biztosít, erre két elektromos teherautót használ a vállalat. 2030-tól a tervek szerint a csehországi és az indiai üzemek egyaránt nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás mentén gyártják majd járműveiket. Az irányt Vrchlabí üzeme mutatja, e termelési helyszín ugyanis már 2020 óta szén-dioxid-semlegesen működik.
A ŠKODA termékei tekintetében is következetesen a hosszú távú fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: az ENYAQ iV egy-egy példányának előállításához több mint 13 kilogramm újrahasznosított műanyagot használ fel, amelyet régi akkumulátorházakból és lökhárítókból nyernek. A karosszériában felhasznált acél újrahasznosítási aránya 40 százalék, az alumínium esetében pedig akár a 60 százalékot is elérheti. Az oldalablakok 20 százalékban újrahasznosított üvegből készülnek, míg belterében az ENYAQ iV 40 százalékban természetes gyapjúból és 60 százalékban újrahasznosított PET-palackból készült üléskárpitokat is kínál.