Optimalizált akkumulátormenedzsment és infotainment frissítés érkezett a Škoda Enyaq elektromos autóhoz.
Telepíthető a már kiszállított Škoda Enyaq új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a Škoda Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi Škoda partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik meg. A Škoda Enyaq iV és a Škoda Enyaq Coupé iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az új szoftverrel.
Az akkumulátor és a töltés területén az új szoftver többek között akkumulátorkímélő üzemmódot is kínál. Ennek aktiválásával a következő töltési folyamat során már legfeljebb 80 százalékig töltődik csak fel az akkumulátor, ami egyszerre kíméli, illetve növeli élettartamát. Igény szerint természetesen az akkumulátor teljes tárolókapacitása és maximális töltési sebessége is bármikor rendelkezésre áll.
A maximális töltőteljesítmény a 62 kWh energiatároló képességű akkumulátor esetében akár 120 kilowattra, míg a nagyobb, 82 kilowattórás akkumulátorral szerelt modelleknél akár 135 kilowattra nő. Az infotainment-rendszer töltési és hatótáv-grafikája mostantól az úticélt és a szükséges töltési helyszíneket is megjeleníti.
Ugyancsak fejlesztések állnak rendelkezésre a Digital Cockpit műszeregység és a Head-up kijelző számára, amelyekről egyebek mellett már az akkumulátor pillanatnyi töltöttségi szintje is leolvasható. A tolatókamera megnövelt kontrasztaránnyal működik, így képén még jobban kivehető a jármű környezete.
A Škoda eddig több mint 70 ezer példányt adott át az ügyfeleknek Enyaq iV modellcsaládja tagjaiból, az SUV-modell így 3,5 százalékos piaci részesedést ért el a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek között Európában. Az Európai Unióban legnagyobb darabszáman értékesített BEV-modellek rangsorában a hetedik helyen áll a cseh autógyártó zászlóshajója. Az Enyaq iV sorozat sikere az egyes európai piacokat tekintve is egyértelmű: hazai piacán, Csehországban, az Enyaq iV család éppúgy „bestseller” a BEV-modellek mezőnyében, mint Szlovákiában, Finnországban, Dániában és Hollandiában, míg Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban és Észtországban egyaránt a harmadik helyen áll.