Ez lesz az új Dacia Spring? A Dongfeng Nano Box

0

Idehaza minden elektromos autó után érdeklődő tudja, hogy Európában Spring néven forgalmazzák a Dacia tisztán elektromos autóját. Míg más piacokon Renault City K-ZE név alatt fut. A belsőégésű modelleket Indiában és Brazíliában gyártják, az elektromos változatot pedig Kínában, a Renault és a Dongfeng keze által. Igen ám, de azóta a két vállalat különvált, így a Dongfeng is bemutatta a saját Spring verzióját.

A Dongfeng a Nano Box nevet adta a kompakt városi autójának, mely felszereltségtől függően 65-71 ezer jüan közötti áron érhető el. Átszámolva olyan 3,8-4,1 millió forint körül mozgolódik az elektromos újdonság. A Nano Box azonban nem az egyetlen Spring-változat: Aeolus EX1, Fengxing T1, Fengguang E1 és Venucia e30 néven is készülnek verziók.

Amennyiben az elektromos Nano Box külsejét nézzük, túl sok változást nem látunk a Sping és a Dongfeng autója között. A méretbeli különbség is minimális, 3723 mm hosszú, 1579 mm széles és 1515 mm magas. A tengelytávhoz nem nyúltak, így az maradt 2423 mm, a friss küllemmel pedig egy egészen modern és letisztult verziót láthatunk, mely egyébként nem kifejezetten jellemző a kínai gyártókra.

Amíg a külsőhöz nem nyúltak addig a beltérben változtattak ezt-azt, ilyen például a 7 colos digitális műszeregység és a 10 colos infotainment kijelző. Ezen felül temérdek új funkció érkezett a Dongfeng jóvoltából. Hátsó parkoló-szenzort kapott a Nano Box, míg a klímát akár távolról, telefonos applikációval is ki- be kapcsolhatjuk.

A 44 lőerős villanymotor az első kereket hajtja, míg a 27,2 kWh-s akkumulátorral akár 331 kilométert is megtehetünk a kínai mérési ciklus szerint. A Dongfeng szerint a tisztán elektromos Nano Box autóra egy nap alatt közel 10 ezer előrendelés érkezett.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!