Hogy mi történik Kínában elektromos autós eladások tekintetében, azt nem tudni pontosan. Azt viszont tudjuk és látjuk, hogy egyre növekvő eladásokról beszélhetünk. 2022 júniusában például kétszer annyi elektromos személyautót adtak el az ázsiai országban, mint tavaly ilyenkor.
Mindez így elsőre nem is olyan mellbevágó adat, hogy egyetlen hónap alatt majdnem 600 000 elektromos autót adtak el Kínában, de az alábbi, Insideevs magazin által készített grafikon bizony nagyon szemléletesen mutatja a robbanó keresletnövekedést.
Konkrétan 565 269 darab olyan személyautó adata van a fenti grafikonba ágyazva, melyekben külső forrásból is tölthető akkumulátor van. Ez 132 százalékos növekedés a 2021-es év júniusához képest. Lassan minden tíz újként eladott autóból 3 elektromos. Hajtáslánc szerint az alábbi megoszlás volt júniusban:
- BEV (Battery Electric Vehicle): ~ 441 000 darab (121 százalékos növekedés és 22 százalékos piaci részesedés).
- PHEV (Plug-In Electric Vehicle): ~124 000 darab (179 százalékos növekedés és 6 százalékos piaci részesedés).
- Összesen: 565 269 darab (132 százalékos növekedés és 28 százalékos piaci részesedés).
Még komolyabb számokat láthatunk, ha a 2022-es év eddigi teljesítményét vesszük alapul, eddig közel 2,3 millió ilyen autót adtak el.
- BEV (Battery Electric Vehicle): ~ 1,83 millió darab (20 százalékos piaci részesedés).
- PHEV (Plug-In Electric Vehicle): ~0,55 millió darab (6 százalékos piaci részesedés).
- Összesen: 2 372 620 darab (26 százalékos piaci részesedés).
A júniusi hónapban az alábbi modellekből épült fel a Top10, mellettük az eladott darabszám:
- Tesla Model Y: 52 150
- Wuling Hong Guang MINI EV: 46 249
- BYD Song (BEV + PHEV): 32 077
- Tesla Model 3: 25 788
- BYD Han (BEV + PHEV): 25 439
- BYD Qin Plus (BEV + PHEV): 23 380
- BYD Yuan Plus BEV: 16 704
- Li Xiang One EREV: 13 024
- GAC Aion Y: 11 801
- Volkswagen ID.4: 10 711