A kínai elektromos autógyártó, a NIO megerősítette korábbi menetrendjét, amely szerint az első 150 kWh-s szilárdtest akkumulátorral szerelt autókat még idén bemutatják.
A NIO a 150 kWh-s, úgynevezett félszilárd állapotú akkumulátorcellákat a kínai WeLion gyártótól szerzi be. A WeLion akkugyártó vállalat jelenleg a kelet-kínai Shandong tartományban, Zibóban gyártja a szilárd és folyékony elektrolitot tartalmazó hibrid akkumulátorcelláit. Ha pedig minden jól megy, akkor a WeLion még idén év végén megkezdi a szilárdtest akkumulátorcellák gyártását, mindez pedig megegyezik a NIO menetrendjével. Azonban nagy mennyiségű akkucellával az első pár hónapban biztosan nem kell számolnunk.
A CN EV Post szerint a félig szilárdtest cellákban szilárd elektrolit, szilícium-grafit kompozitból készült anódanyag és „ultramagas” nikkeltartalmú katód található. A WeLion közlése szerint az újdonságnak számító akkumulátor energiasűrűsége 360 Wh/kg.
A NIO eredetileg az ET7 elektromos szedánjához jelentette be a 150 kWh-s akkumulátorcsomagot, melynek sorozatgyártása 2022 negyedik negyedévében indulna el. A NIO ET7 várhatóan 1000 kilométer feletti hatótávval fog debütálni az új, 150 kWh-s akkupakkal.
Mivel minden NIO modell kompatibilis a vállalat saját akkumulátorcsere technológiájával, a vásárlók utólag is cseréltethetik a már meglévő akkupakkot. Kezdetben mindez nem volt lehetséges, ugyanis csak típus azonos akkumulátorokat lehetett cserélni. Egy kísérleti projektet követően a NIO 2021 decemberében bejelentette, hogy az ügyfelek akár havonta frissíthetik meglévő akkumulátorukat.
A NIO egyelőre nem kommentálta, hogy az új, 150 kWh-s akkumulátor csere mennyibe fog kerülni és mikor lesznek azok elérhetőek a kínai elektromos autómárka saját akkucsere állomásain.