Megérkezett az Alpine elektromos koncepcióautója

0

Az autóipar nagy nevei után a kisebb márkák is egyre inkább megpróbálkoznak az elektromos meghajtás beépítésével. A francia Alpine nevét nem nagyon kell bemutatni senkinek. Ezúttal náluk a labda.

Az 1955-ben alapított és azóta is a franciaországi Dieppe-ben üzemelő autógyártó ezúttal a 2017-ben bemutatott A110-est alakítaná át tisztán elektromos meghajtásúvá. Az alany eredetileg egy hátsó középmotoros, hátsókerék-hajtású sportautó, amelyet a francia Alpine autógyártó mutatott be a 87. Genfi Nemzetközi Autószalonon 2017 márciusában.

Az alumínium alvázra épülő A110-et egy 1,8 literes turbófeltöltős benzin közvetlen befecskendezéses, hengerenként 4 szelepes motor hajtja, amelyhez a Getrag által gyártott 7 sebességes dupla-kuplungos automata sebességváltó párosul. A Renault–Nissan által kifejlesztett és az Alpine mérnökei által átdolgozott motor teljesítménye 252 LE és 320 Nm a nyomatéka.

Az alapok tehát kiválóak egy elektromos sportautóhoz, ami meg is érkezett Alpine A110 E-ternité Concept néven. Az autó egyben az A110 típusnév közelgő 60 éves születésnapjára készült. Egyben felkészülés is a márka 2026-ra meghirdetett átállására is a tisztán elektromos meghajtásra.

Az elektromos hajtáslánc javát a Renault Mégane E-TECH adja, melynek implementálása során a mérnökök meg tudtak valósítani egy 42:58 arányú súlyelosztást is. Mindezt 4 modul előre, illetve 8 modul hátrahelyezésével oldották meg. Az összesen 12 modulos akkupakk súlya 258 kg, az autó teljes öntömege pedig 1378 kg. Az akkupakk kapacitása 60 kWh, a WLTP hatótáv pedig 420 kilométer egyetlen töltéssel.

Az elektromos motor 178 kW (239 LE) teljesítményű, 300 Nm nyomaték mellett. A 0-100 km/h gyorsulást 4,5 másodperc alatt futja meg az elektromos A110, melynek 250 km/h lett a végsebessége.

A jelenlegi A110 egyébként nem az első ezen a néven, hiszen volt egy elődmodellje, amit 1963-ban mutatott be az Alpine. A típus rengeteg Renault alkatrészt használt, beleértve a motorokat is. Míg elődjét, az A108-at a Dauphine alkatrészekre tervezték, az A110-et R8-as alkatrészekre frissítették. Elődjével, az A108-cal ellentétben az A110 először berlinette-ként, majd kabrióként volt elérhető. A hivatalos sajtóanyag nem beszél sem árakról, sem pedig megjelenésről.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!