Itt a nyár, ami egyben az év közepét is jelenti. Sok más gyártóhoz hasonlóan a Volkswagen Csoport is előállt a maga számaival az eladott elektromos autók kapcsán. A most következő számok és adatok alapját az általuk kiadott sajtóanyag adta.
A csoport márkái (Audi, ŠKODA, Volkswagen, Porsche és a SEAT/CUPRA), melyek elektromos autókat is forgalmaznak, összességében igen szép számokkal állhattak elő. Együttesen 217 100 tisztán elektromos modellt tudtak eladni a globális autópiacokon, ami a tavaly ilyenkor 170 900 darabos értékesítéshez képest nagyjából 27 százalékos növekedést mutat. A csoport összes új eladásaiban 5,6 százalékkal volt jelen a tisztán elektromos hajtáslánc 2022 első félévében, ami tavaly ilyenkor 3,4 százalék volt. A legnagyobb fejlődést a kínai autópiaci jelenlét hozta el a Volkswagennek csoport szinten. Kínában 63 500 tisztán elektromos autót tudtak eladni az idei év első hat hónapjában.
Habár a kínai üzletág nagyot fejlődött, azért továbbra is Európa a VW Csoport fő tevékenységi területe, amit a 128 800 darab eladott tisztán elektromos autó szépen megmutat. Ezzel Európa a BEV eladások 59 százalékért felelős, míg Kína 29, az USA pedig 8 százalékot tudott prezentálni, darabszámra ez közel 17 000 eladott BEV-autót jelent.
Az idei év első felében a VW Csoporton belül az alábbi sorrend alakult ki a márkák között:
- Volkswagen: 115 900 db BEV (53 százalékos részesedés)
- Audi: 50 000 db BEV (23 százalékos részesedés)
- ŠKODA:22 000 db BEV (10 százalékos részesedés)
- Porsche: 18 900 db BEV (9 százalékos részesedés)
- SEAT/CUPRA: 8300 db BEV (4 százalékos részesedés)
Végül csak azt kell megnéznünk, hogy melyek voltak a legkeresettebb BEV-modellek a Volkswagen Csoporton belül 2022 első félévében.
- Volkswagen ID.4/ID.5: 66 800 db
- Volkswagen ID.3: 26 000 db
- Audi e-tron SUV (+ a Sportback verzió): 24 700 db
- ŠKODA Enyaq iV (+ a Coupé verzió): 22 200 db
- Porsche Taycan (+ Cross Turismo eladások): 18 900 db
- Audi Q4 e-tron (+ a Sportback verzió): 18 200 db
Bizonyára feltűnt sokaknak, hogy a PHEV verziók már nem kerültek említésre a VW sajtóanyagában, ami szintén az előre mozdulást indikálja a tisztán elektromos meghajtás felé.