A Hyundai Motor N sportos almárkája bemutatja saját elektromos jövőképét, újabb nyomatékot adva a vállalat jövőálló emissziómentes hajtástechnológiák iránti elkötelezettségének.
Az RN22e és az N Vision 74 látványos formában szemléltetik az N jövőbeli villamosítási elképzeléseit. Ez a két technológiai koncepciójármű a Hyundai Motor azon célkitűzését példázza, hogy a jövőben a zéró károsanyag-kibocsátású technológiák piacának vezető szereplője legyen.
Az RN22e a Hyundai piacvezető E-GMP platformjának finomhangolása és optimalizálása révén biztosít hiánytalan versenypálya-alkalmasságot. Mindezt a frissen bemutatott IONIQ 6 dizájnjára épülő, áramvonalas karosszériába csomagolva. Az RN22e a Hyundai N márka első olyan négykerekű laboratóriuma, amely a vállalat elektromos globális moduláris platformjára (E-GMP) épül, és mint ilyen, az N márka villamosított jövőképét, illetve fejlődési irányát jelöli ki.
Az RN22e tesztprogramjának célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben megvalósulhasson a Hyundai N három fő értéke, mindenekelőtt a ‘kanyarbetyár’ karakter. Az N márka születése óta tökéletesíti típusainak kanyarvételi képességeit, és ennek érdekében a legtöbb N modellt Corner Carving differenciálművel (azaz elektronikus részlegesen önzáró differenciálművel) szereli fel. Az összkerékhajtású RN22e a különböző üzemmódoknak megfelelően optimalizálja a nyomatékelosztást, így a vezető meghatározhatja az első, illetve hátsó tengelyre jutó hajtóerő mértékét.
Az RN22e fokozott versenypálya-alkalmassága érdekében az N márka mérnökei kiemelt figyelmet fordítottak a hűtés, illetve a fékrendszer teljesítményének fokozására. Az RN22e motorsport-centrikus beállításai jóvoltából ezek a rendszerek a versenypályán jellemző, fokozott igénybevétel mellett sem veszítenek teljesítményükből, így csorbítatlan vezetési élményt kínálnak. Az RN22e négydugattyús monoblokk féknyergei és 400 mm átmérőjű hibrid féktárcsái a nagyteljesítményű elektromos hajtási rendszer extra tömegével is megbirkóznak.
A Hyundai N folyamatosan dolgozik az olyan ultramodern technológiák fejlesztésén és verifikációján, amelyeket azután a márka sorozatgyártású modelljeiben láthatunk viszont. Az RN22e technológiai koncepciójárművet egyedi N Sound+ hangzással vértezték fel, a rendszer külső és belső hangszórókon keresztül erősíti a sportos vezetési érzetet. Ezen túlmenően az N e-shift váltóvezérlés az N Sound+ hangzással összehangolva biztosítja a szükséges rezgéseket és váltási érzetet.
Azáltal, hogy az IONIQ 6 Streamliner formavilágát alkalmazza, az RN22e az új akkumulátoros elektromos modell kedvező aerodinamikai jellemzőit is megörökölte. A csekély szabad hasmagasság és a hangsúlyos, erőtől duzzadó kerékívek széles, robusztus kiállást eredményeztek. A tervezők megőrizték az IONIQ 6 alapvető formavilágát, ugyanakkor a lökhárító alsó része olyan sportos kialakítást kapott, amely váratlanul elbűvölővé teszi az autó megjelenését. A 4915 mm hosszú, 2023 mm széles, 1479 mm magas RN22e 2950 mm-es tengelytávon nyugszik. A Hyundai motorsport-tapasztalatait felhasználva folyamatosan fejleszteni és tökéletesíteni kívánja a koncepciójárműben testet öltő fejlett technológiákat, hogy aztán azokat egy olyan, sorozatgyártású, tisztán elektromos N modellben hasznosíthassa, amely a legteljesebb mértékben kiaknázza az E-GMP platform adottságait.