A Tesla egyik legnagyobb dobása az elektromos autók fejlesztése kapcsán kétségtelenül a 2020 szeptemberében bemutatott 4680-as formátumú cella bemutatása volt. Ez egy kiváló ugrás napjaink akkutechnológiája és a szilárdtest akkumulátorok között. Ám nem minden Tesla modell fog kapni belőle, legalábbis a következő pár évben biztosan nem.
Valahol tehát érthető azon leendő vásárlók kissé keserű szájíze, akiknek autójába nem fog bekerülni a 4680-as cella, melynek tényleges megjelenése az autókban idén év vége felé várható. Kérdés, hogy nekik mi marad? Leginkább itt a Model 3 érintett, hiszen a 4680-as kapcsán szinte mindig csak a Model Y, vagy éppen a Cybertruck és a Semi kamion kerül megemlítésre. A Model 3 által használt formátum a 2170-es cella, ami szintén a méretei kapcsán kapta a nevét.
A 2170-es cellát egyre több külsős beszállító tudja a Teslának prezentálni, amit meg is vesz a vállalat az utolsó darabig, csak legyen belőle. Azon modellek vásárlóinak, akiknek autóiba ez a formátumú cilinderes (hengeres) akkucella kerül és amit a Panasonic gyárt, van egy jó hírünk. A Panasonic az évtized végére legalább 20 százalékos energiasűrűség-növekedést vár az akkumulátorcellák vonatkozásában. Erről hivatalos kommunikáció is volt a Panasonic részéről (Shoichiro Watanabe, a Panasonic egyik fejlesztési vezetője) , amit a Reuters is leközölt:
„A Panasonic Energy Co, a Tesla egyik legfőbb beszállítója új technológián dolgozik, hogy 2030-ra ötödével növelje az akkumulátorok energiasűrűségét.”
Bár ennek nem feltétlenül a ma és holnap Tesla vásárlói örülhetnek, de akkor is jó látni, hogy a „hagyományos” lítium-ion technológia is fejlődik a Tesla saját 4680-as cellája, vagy éppen a szilárdtest akkumulátorok mellett. A Panasonic a hírek szerint új adalékanyagokkal kísérletezik az elektrolitok tekintetében, hogy magasabb feszültséget érhessen el. A cikk szerint a 20%-os növekedés a Tesla számára jelenleg gyártott cellák esetében 750 Wh/l-ről körülbelül 900 Wh/l-es értékre változtatná az energiasűrűséget. Ideális esetben a Panasonic a feszültséget 4,2 V-ról 4,5 vagy 4,6 V-ra szeretné növelni. A fejlesztések konkrét ütemtervéről azonban nem beszélt a Panasonic.