A kínaiak úgy viszik az elektromos autókat, mint a cukrot

0
Reklám

Szépen bedurrant Kínában az elektromos autók piaca. Mindezt kiválóan mutatja, hogy a 2022-es év júniusában eladott elektromos autók (BEV – akkumulátoros, PHEV – plug-in hibrid, FCEV – üzemanyagcellás elektromos autók) Kínában minden idők legjobb eredményeit hozták.

Nézzük is meg a számokat. 571 000 elektromos autót vettek a kínai vásárlók a múlt hónapban, ami nagyjából 150 000-el több, mint a 2022-es év júniusa volt. Az eddigi rekorder a 2021 decembere volt 505 000 darabbal, míg a 2022-es év eddigi legjobbja a márciusa volt 455 000 darab elektromos autóval.

Ha már szóba került a június (234 000 db), további összehasonlítások után elmondható, hogy ahhoz képest a július 142,2 százalékos növekedést hozott. A számokat a kínai közlekedési hatóság, a CPCA tette közzé és az ott dolgozókat is megdöbbentette a legutóbbi hónap produkciója. A 2022-es év eddig eltelt 6 hónapjában 2,467 millió elektromos autót (BEV, PHEV, FCEV) adtak el Kínában, ami már most 122,9 százalékkel több, mint amit a tavalyi év első hat hónapja tudott produkálni.

Reklám

Az 571 000 eladott kínai elektromos autó 79 százaléka volt tisztán elektromos (BEV), ami nagyjából 452 000 darabnak felelt meg. A maradék közel 119 000 darab pedig a Plug-In hibrideké volt. A hidrogén üzemanyagcellás autók száma sajnos elég minimális. Az arány is ennek megfelelően alakult az új eladásokban, vagyis 26,1 százalék lett. Ez 10,8 százalékkal több, mint a 2021-es év 15,3 százaléka volt tavaly júniusban.

A legnagyobb elektromos autógyártó a BYD lett. A BYD 133 762 darab NEV-kategóriás (New Energy Vehicle – Kínában ezen az összefoglaló néven futnak az elektromos autók) személyautót adtak el, ebben nincsenek benne az elektromos buszok, sem az elektromos kamionok. Ebből 69 544 volt a BEV, míg 64 218 darab volt a PHEV-ek sajátja. A második a SAIC lett (91 297), akik többek között közösen dolgoznak a Wulinggal is, amiből a már ismert Hongguang Mini EV született meg. Róluk nem tudni, hogy a BEV-PHEV arány milyen.

Harmadik lett a Tesla a maguk 78 906 darabjával, amiből e hónapban a kínai vásárlók kaptak sokat. Egészen konkrétan 77 938 maradt az országban, míg 968 darab autó ment exportra. Ha azonban a tisztán elektromos autók számát nézzük, akkor kétség kívül a Tesla lenne a legjobb szereplő.