Négy csillagot kapott az elektromos BMW i4 a törésteszten

0

Amikor egy közel 20 milliós autóról azt olvassa az ember, hogy az évek alatt bejáratottnak számító EuroNCAP törésteszten csak 4 csillagot hozott össze, tudni akarja, hogy miért. Már csak azért is, mert egy BMW-ről van szó és nem egy számunkra ismeretlen kínai modell összetöréséről.

A BMW i4 kapcsán meglepő, de ez a helyzet. Az elérhető 5 csillagból csak 4-et tudott összeszedni az elektromos i4, aminek híre kiváló olvasócsalogató, de azért érdemes körüljárni, hogy miért is alakult ez így. Természetesen maga az autó és annak töréstesztje nem hagyott maga után semmi kívánnivalót, itt inkább a ma elvárható biztonságtechnikai megoldások nem tetszettek feltétel nélkül az EuroNCAP ítészeinek.

A biztonsági szervezet csak jókat tudott mondani az i4 szerkezetének teljesítményéről a töréstesztek sora révén, de ami a jármű vészsávtartását illeti, láthatóan nem úgy teljesített, ahogyan azt várták volna. Lehet, hogy a BMW-nek át kell értékelnie biztonsági segédrendszereit az i4-ben, miután a 4-es Gran Coupe elektromos változata az EuroNCAP-ban csak öt csillagból négyet ért el.

Sajnos az EuroNCAP jelentés nem elég részletes ahhoz, hogy megértsük, mi is volt pontosan a probléma. Azonban a BMW i4-et „marginálisként” jelölik a sávtámogatás vészhelyzeti sávtartó alkategóriájában és azért is kaptak ejnye-bejnyét. Érdekes módon nem volt utasészlelés a vezetőülésnél és a hátsó utasoknál, bár az első utasülésnél viszont igen. A járműből hiányzik az autonóm vészfékezés (AEB) hátramenetben, ami a gyalogosok számára lehet kellemetlen. Ráadásul ez a funkció az AEB kategória teljes pontszámához is szükséges.

A pontokat más kategóriákból is levonták, mint például a Frontal Crash Protection, ahol a vezető és az első utas térd-légzsákjaira van szükség a maximális érték értékeléshez. A járműből hiányzik továbbá a középső légzsák (a két első ülés között elhelyezve), az oldalsó medencelégzsák támasztéka vagy a hátsó utasok oldalsó mellkasi légzsákja. Végezetül további pontok kerültek levonásra azért, mert csak hátul voltak Isofix gyermekülés rögzítési pontok.

Ennek ellenére a BMW i4 továbbra is kiváló védelmet nyújt az utasoknak (87 százalék a felnőtt utasoknak, 87 százalék a gyermek utasoknak), valamint jó védelmet nyújt a gyalogosoknak és a veszélyeztetett úthasználóknak (71 százalék). Azonban a Safety Assist kategóriában összehozott 64 százalék sajnos végül 1 csillagba került a BMW i4-nek.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!