BMW Group Steyr városában működő létesítménye is elköteleződik a hálózatról tölthető mobilitás jövőképe mellett. 2025-től az üzem a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák következő generációjának gyártását és fejlesztését is megkezdi. A müncheni központú vállalatcsoport 2030-ig körülbelül egymilliárd eurót fektet be a létesítmény fejlesztésébe és bővítésébe. A jelentős kapacitásnövelés garantálja, hogy a Steyr városában működő üzem hosszútávon is a BMW Group elsőszámú hajtáslánc-technológiai helyszíne maradjon.
„Ez az üzem már több mint 40 éve fejleszti és gyártja a BMW és MINI modellek belsőégésű erőforrásait. Ma már a BMW Group minden második új autóját olyan erőforrás hajtja, amely Steyr városában készült. 2025-től a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák következő generációjának fejlesztését és gyártását is megkezdjük” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „A több éves szakmai tapasztalat és a hajtáslánc-technológiák terén felhalmozott hatalmas szaktudás a BMW Group Steyr városában működő létesítményét a közeli jövő fenntartható mobilitásának ideális helyszínévé emeli” – tette hozzá.
Az eseményen Alexander Susanek, a Steyr városában működő üzem ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák gyártása mennyi mindent jelent a létesítménynek. „Ez a lépés – minden kétséget kizáróan – a legfontosabb mérföldkő az üzem 1979-es alapkőletétele óta. Évente több mint 600 000 darab hálózatról tölthető hajtásláncot állítunk majd elő, miközben a benzines és dízelüzemű erőforrások kimagasló gyártási kapacitását továbbra is fenntartjuk. 4 400 munkatársunk mintegy fele 2030-ra már az elektromos mobilitás térnyerésén fog dolgozni. Ez ugyancsak óriási lépés afelé, hogy hosszútávon bebiztosítsuk munkahelyeinket” – mondta.
Az innovatív, mélyen integrált hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák összes fő alkatrésze Steyr városában készül majd: a rotor és az állórész, a váltó, az inverter és a közös ház is. Ezeket két új gyártósoron építik majd össze.
A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák érkezésére a jelenlegi gyártóterületek átfogó fejlesztéseken esnek át, ezzel párhuzamosan pedig új csarnokok is épülnek: a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák két új gyártósora és a váltó-összeszerelő sor egy kétszintes épületben kap majd helyet. Itt készülnek majd a technológiák vezérlőelektronikái is. A második új épület a logisztikai területet bővíti. A Steyr városában működő üzem teljes gyártóterülete így összesen mintegy 60 000 négyzetméterrel bővül. A BMW Group 2030-ig körülbelül 710 millió eurót invesztál a létesítmény gyártásfejlesztésébe.