930 km hatótávval mutatkozott be a NIO ES7 elektromos autó

0

A NIO jelenleg Kína egyik leginnovatívabb elektromos autógyártója. Mindezt nem feltétlenül az elért havi darabszámokról, hanem az autós portfólió és a meglévő technológiák és annak fejlesztésének fényében mondhatjuk. Elég ha csak az akkucserehálózatukra gondolunk.

A NIO által kínált elektromos autók a minőséget és szakértelmet sugallják. Ezeket a tényeket pedig a vállalat legújabb SUV modellje, az ES7 is minden elemében magán hordozza. Egy online esemény és egy hivatalos sajtóanyag mutatja meg, hogy mennyire remek autót tudott ismét letenni az asztalra a NIO tervezőgárdája.

Külső és belső tekintetében az alábbi paramétereket mutathatja fel a NIO ES7:

  • 2960 mm-es tengelytáv, így extra tágas és kényelmes utasteret kínál a típus.
  • Fűtött és elektromosan állítható hátsó ülések, 23°-31° között variálható.
  • 256 színű környezeti világítás.
  • 7.1.4 Dolby Atmos surround sound system
  • A típusban debütál a “NIO Digital System for Evolving Smart Technology” keretrendszer:
    • Banyan OS (NT2 paltformon)
    • NIO Aquila Super Sensing érzékelők
    • NIO Adam Super Computing a számítási kapacitásért
    • NAD (NIO Autonomous Driving) önvezető rendszer, ami a sofőr vezetési stílusát is pontozza.

Az autónak nem csak a szoftvere és az utasokat kiszolgálni képes része lett kiváló. Hanem a NIO ES7 mozgatásáért felelős hajtáslánc is derekas munka eredménye:

  • Légellenállási együttható: 0,263
  • Alapáras légfelfüggesztés
  • 0-100 km/h gyorsulás: 3,9 másodperc
  • 100-0 km/h megállás: 33,9 méter
  • Második generációs, nagy hatékonyságú e-drive padlólemez, szilikon-karbid (SiC) komponensekkel.
  • 2000 kg tömegű vontatmány kezelése
  • Vehicle-To-Load (V2L) szabvány támogatása
  • 3 választható kapacitású akkupakk:
    • 75 kWh Standard Range Battery – 485 km (kínai szabványok szerint mérve).
    • 100 kWh Long Range Battery – 620 km (kínai szabványok szerint mérve).
    • 150 kWh Ultralong Range Battery – 930 km (kínai szabványok szerint mérve).

Természetesen a NIO ES7 esetében is van lehetőség arra, hogy az akkupakkot csak bérelje a vásárló. Ezzel jelentősen csökkenthető az autó vételára és ez a típus is kompatibilis a NIO akkucsere állomásával. Az árak az alábbiak, az előrendelés lehetősége már nyitva áll és az első darabok augusztus 28-tól indulnak meg a vásárlókhoz. A sajtóanyag nem tett említést az esetleges európai megjelenésről:

  • 75 kWh Standard Range: 69 700 dollár
  • 100 kWh Long Range: 78 350 dollár
  • ES7 Premier Edition: 81 600 dollár
  • Akkubérléssel vásárolva (BaaS – battery-as-a-service): 51 800 dollár.
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!