A NIO jelenleg Kína egyik leginnovatívabb elektromos autógyártója. Mindezt nem feltétlenül az elért havi darabszámokról, hanem az autós portfólió és a meglévő technológiák és annak fejlesztésének fényében mondhatjuk. Elég ha csak az akkucserehálózatukra gondolunk.
A NIO által kínált elektromos autók a minőséget és szakértelmet sugallják. Ezeket a tényeket pedig a vállalat legújabb SUV modellje, az ES7 is minden elemében magán hordozza. Egy online esemény és egy hivatalos sajtóanyag mutatja meg, hogy mennyire remek autót tudott ismét letenni az asztalra a NIO tervezőgárdája.
Külső és belső tekintetében az alábbi paramétereket mutathatja fel a NIO ES7:
- 2960 mm-es tengelytáv, így extra tágas és kényelmes utasteret kínál a típus.
- Fűtött és elektromosan állítható hátsó ülések, 23°-31° között variálható.
- 256 színű környezeti világítás.
- 7.1.4 Dolby Atmos surround sound system
- A típusban debütál a “NIO Digital System for Evolving Smart Technology” keretrendszer:
- Banyan OS (NT2 paltformon)
- NIO Aquila Super Sensing érzékelők
- NIO Adam Super Computing a számítási kapacitásért
- NAD (NIO Autonomous Driving) önvezető rendszer, ami a sofőr vezetési stílusát is pontozza.
Az autónak nem csak a szoftvere és az utasokat kiszolgálni képes része lett kiváló. Hanem a NIO ES7 mozgatásáért felelős hajtáslánc is derekas munka eredménye:
- Légellenállási együttható: 0,263
- Alapáras légfelfüggesztés
- 0-100 km/h gyorsulás: 3,9 másodperc
- 100-0 km/h megállás: 33,9 méter
- Második generációs, nagy hatékonyságú e-drive padlólemez, szilikon-karbid (SiC) komponensekkel.
- 2000 kg tömegű vontatmány kezelése
- Vehicle-To-Load (V2L) szabvány támogatása
- 3 választható kapacitású akkupakk:
- 75 kWh Standard Range Battery – 485 km (kínai szabványok szerint mérve).
- 100 kWh Long Range Battery – 620 km (kínai szabványok szerint mérve).
- 150 kWh Ultralong Range Battery – 930 km (kínai szabványok szerint mérve).
Természetesen a NIO ES7 esetében is van lehetőség arra, hogy az akkupakkot csak bérelje a vásárló. Ezzel jelentősen csökkenthető az autó vételára és ez a típus is kompatibilis a NIO akkucsere állomásával. Az árak az alábbiak, az előrendelés lehetősége már nyitva áll és az első darabok augusztus 28-tól indulnak meg a vásárlókhoz. A sajtóanyag nem tett említést az esetleges európai megjelenésről:
- 75 kWh Standard Range: 69 700 dollár
- 100 kWh Long Range: 78 350 dollár
- ES7 Premier Edition: 81 600 dollár
- Akkubérléssel vásárolva (BaaS – battery-as-a-service): 51 800 dollár.