Egy igazi elektromos legenda, a Hyundai Ioniq sorozatgyártása szűnik meg, ami nem egyik napról a másikra hozott döntés.
A Nissan Leaf után talán a másik leginkább ismert és elismert e-mobilitás egyik úttörő terméke a tisztán elektromos Hyundai Ioniq 2022-ben végleg megszűnik. A Hyundai idén júliusban szünteti meg az Ioniq család mindhárom tagjának összeszerelését az ulszani üzemében. Várhatóan az utolsó példány néhány hét múlva fog legördülni a gyártósorról, és a vásárlók sem adhatnak le több megrendelést a legenda néven is ismert elektromos Ioniq modellre.
A három változatból álló sorozat megszüntetése azonban nem egyik napról a másikra hozott döntések sorozata. A Hyundai szerint ez egy régóta tervezett lépés, amely az autóipari szegmensben megváltozott vásárlói igények következménye. Csak Európában, ahol a Hyundai hamarosan megkezdi az autók fejlesztését a helyi piacokra és az egész bolygóra, az Ioniqból 135 692 példányt adtak el, teljes mértékben megfelelve a vállalat üzleti elvárásainak.
2016-ban mikor hivatalosan bemutatkozott az Ioniq, ez lett a világ első olyan járműve, amelyet az alapoktól kezdve három villamosított hajtásláncra terveztek és építettek. Az Ioniq egy igazán kimagasló termék volt az autógyártó és az egész iparág számára. Ezzel egyidőben pedig előkészítette az utat a Hyundai Ioniq márkanévvel ellátott, fejlettebb elektromos járműveinek sora előtt a legenda.
Az Ioniq Electric különösen a hatékonysága miatt érdemelte ki a legenda nevet. Az évek során két változata volt az az Ioniq-nak – az első egy 28 kWh-s míg a frissített vezrióban egy 38,3 kWh-s akkumulátor kapott helyet. Az eredeti Ioniq örökségét, amely az autóiparban számos fontos nemzetközi díjat nyert, sikeresen folytatja az Ioniq 5, amelyet idén áprilisban az Év autójának választottak.