A Ford vezérigazgatója teljes mértékben meg van arról győződve, hogy az elektromos autók piacán még csak most fog kezdődni az igazi árháború.
A jelenlegi termelési korlátozással teli időszakban és az elektromos autók iránti hatalmas keresletnek köszönhetően egyáltalán nem lehet árháborúról beszélni. Éppen ellenkezőleg, ritkaszámban vannak azok a gyártók akik belátható időn belül tudnak e-autót gyártani és szállítani, továbbá a márkakereskedők néha mesterségesen felhajtják az árakat. Mindez hamarosan gyökeresen megváltozhat az iparág egyik jelentős szereplője szerint.
A szerdai Bernstein Strategic Decisions konferencián a Ford vezérigazgatója, Jim Farley elmondta, hogy a következő években az elektromos autók gyártási költségeinek csökkenésére számít. Olyannyira, hogy a 25 ezer dollár körüli e-autók akár mindennapossá válnak. Farley szerint: „Úgy gondolom, hogy iparunk határozottan egy hatalmas árháború felé tart.”
A Ford első embere, a Mustang Mach-E-t hozta fel példaként. Az elektromos Mustang nagyjából 45 ezer dollár, de csak az akkumulátor önmagában 18 ezer dollárba kerül. Az akkumulátor az elektromos autók szűk keresztmetszete – gyakorlatilag nem hagy esélyt a radikális költségcsökkentésre.
Farley azonban bízik abban, hogy az akkumulátorok költségei hamarosan csökkenésnek indulnak. Ráadásul a Ford egy következő generációs elektromos járműplatformon dolgozik, amely érezhetően kevésbé lesz munkaigényes, és ezért kap egy olcsóbb árcédulát. „Fele szerelvények, fele munkaállomások, fele hegesztési varratok, 20%-kal kevesebb rögzítő-elemmel számolunk. Mindezt azért terveztük, mert olyan egyszerű termékről van szó, amivel gyökeresen megváltoztathatjuk a gyárthatóságot.”
Továbbá a Ford a forgalmazási és reklámköltségeket is hajlandó csökkenteni. Mindez pedig még kisebb hatással lesz az elektromos autó végső költségére. Farley nem osztott meg konkrét terveket a 25 ezer dolláros elektromos autóról, de elmondása szerint egy-két projekt fut a háttérben.
Egyidejűleg a Ford vezér nyilatkozatával, a márka közvetlen vetélytársa a Chevrolet radikálisan csökkentette a Bolt EV árát. Most a legolcsóbb elektromos Bolt 25 600 dollárról indul. Megkezdődött az árháború?