Kínában mostanában nem túl rózsás a helyzet. A jelenlegi szabályzások természetesen az autógyártást is érintetik, hiszen a gyárakban dolgozók többségének otthon kellett maradniuk. Ez sajnos a számokon is meglátszik, legyen szó az autók gyártásáról, vagy éppen azok értékesítéséről.
Kínában 280 614 darab, vagyis 61 százalékkal több külső forrásból tölthető akkuval szerelt elektromos autót adtak el, mint egy évvel korábban áprilisban. Alább az Insideevs magazin számai láthatók, a piros oszlopok jelzik a 2022-es évet. Jól látszik, hogy az április nem volt túl erős az idei év többi hónapjához képest, de még így is látványos a növekedés, ha a mellette lévő sárga oszlopot nézzük, ami a 2021-es évet szimbolizálja.
A nehézségek ellenére is Kínában már 29 százalékkal voltak jelen az áprilisi új eladásokban az elektromos modellek. Ebből 22 a tisztán elektromos modelleké, a maradék 7 százalékot a PHEV modellek vitték el. A két hajtáslánc között így nézett ki a leosztás:
- BEV (Tisztán elektromos modellek): 213 000 darab eladás, 22 %-os részesedés az új eladásokból.
- PHEV (Plug-In Hibrid): 68 000 darab eladás, 7 %-os részesedés az új eladásokból.
- Összesen: 280 614 darab eladás, 29 %-os részesedés az új eladásokból.
Az elmúlt 4 hónapban több, mint 1,4 millió új e-autót adtak el az ázsiai országban és 22 százalékos ezen modellek (17 % BEV, 5 % PHEV) része az újként eladott autók számából.
- BEV (Tisztán elektromos): 1,09 millió darab eladás, 17 %-os részesedés az új eladásokból.
- PHEV (Plug-In Hibrid): 0,32 millió darab eladás, 5 %-os részesedés az új eladásokból.
- Összesen: 1 404 261 darab eladás, 22 %-os részesedés az új eladásokból.
A ToP10 az alábbi gyártók típusaiból jött ki:
- Wuling Hong Guang MINI EV: 27 181 db
- BYD Song PHEV: 20 181 db
- BYD Qin Plus PHEV: 12 465 db
- BYD Dolphin: 12 040 db
- BYD Han: 10 225 db
- BYD Yuan Plus: 10 100 db
- BYD Tang PHEV: 8818 db
- Byd Qin Plus BEV: 7827 db
- Leap Motor T01: 7156 db
- Chery QQ Ice Cream – 7078 db