A sokáig csak „Tesla Model X-gyilkos” elektromos Faraday Future 91 SUV, nem hozza a várt számokat.
A Faraday Future nem mai játékos az elektromos autók piacán. A FF-nek eddig nem jött össze az, amit egy Lucid, vagy éppen egy Nio 1-2 év alatt meg tudott valósítani. Vagyis azt, hogy startupból komplett autógyártó vállalattá nője ki magát.
Az FF 91 kivételesnek számított abban az időben mikor bemutatták a maga 1050 lóerős, három elektromos motoros hajtásával és 2,39 másodperces sprintjével. A koncepció autóban egy 130 kWh-s akkumulátort prezentált a cég, amivel egyetlen töltéssel akár 700 kilométer megtételére is képesek lehetünk. A Faraday Future február elején gyártotta le első sorozatgyártott példányát a Farady Future Hanford melletti üzemében. Az események a FF szerint az általuk felállított menetrend szerinti üzemben történnek, a mostani esemény a 4. lépés a 7-ből (#4—”pre-production builds for final engineering validation and certification.“). A maradék 3 mérföldkő már a gyártás felpörgetésére koncentrál majd.
A végleges darabok sorozatgyártása idén nyáron indulhat meg és ezzel együtt talán az első darabok kiszállítására sem kell sokat várni.
Azonban a múlt héten a FF kínai tulajdonosa, Jia Yueting beszámolt a 2022 első negyedéves eredményeiről, melyek elkeserítőek. Március 31-ig mindössze 401 előrendelés érkezett a Faraday Future 91 crossoverre. A FF 91 több mint öt évvel ezelőtt debütált és meglehetősen szomorú, hogy a véghajrában csak ennyi előrendelés érkezett az elektromos autóra. Összehasonlításképp a Ford F-150 elektromos pickup a premier utáni első 12 órában 20 000 előfoglalást gyűjtött össze. Mostanra ez a szám pedig már megtízszereződött.
A Faraday Future 1500 dolláros előleget kér az alap FF 91 Futuristért és 5000 dollárt a különleges kiadású FF 91 Futurist Alliance Editionért. A teljes előleget visszafizeti a FF, ha a vevő úgy gondolja, hogy neki mégsem kell ez az elektromos autó. Továbbá az sem biztos, hogy az említett 401 előrendelésből tényleges értékesítés lesz.
Az idei év első három hónapjának végén a Faraday Future mintegy 149 millió dolláros működési veszteséget és mintegy 153 millió dolláros nettó veszteséget könyvelt el. A vállalat költi a pénzt a hitelei törlesztésére és az FF 91 gyártásának előkészületeire, személyzetre de egyelőre semmit nem keres az autókon. Nem is csoda, hisz a tényleges gyártás csak a harmadik negyedévben kezdődik meg.
Emellett a Faraday Future 2022 első negyedévében számos személyi változást hajtott végre. Megkapta a kaliforniai hatóságoktól a kereskedői engedélyt, amely lehetővé teszi az autók online értékesítését országos szinten. Bérel egy épületet Beverly Hillsben, amely a fő kereskedésének ad otthont. Az induló vállalkozás szerződést kötött a Myoung Shin koreai céggel a második modell, az FF 81 gyártására. Hacsak a tervek nem változnak megint, 2024-ben gördül le a futószalagról.