Kétportos töltéssel gyorsítaná a GM az e-autói töltését

0

Az elektromos autók 20. századi megjelenésekor is adott volt a probléma, hogy ezeket az autókat, pontosabban a bennük található akkumulátorokat fel kell tölteni, hogy használni lehessen őket. Az e-autózás modern újjáéledésével ezek a problémák sem tűntek el, épp ellenkezőleg. Az egyre nagyobb kapacitású akkupakkok gyors feltöltése az egyik legfontosabb megoldandó feladat lesz.

Az egyik lehetséges megoldás erre a problémára a minél nagyobb teljesítményű töltő bevezetése a napi gyakorlatba. Azonban az ilyen töltők ma még kevés helyen találhatók meg és nem is feltétlenül tud minden autó fogadni ilyen nagy teljesítményt. A General Motors talán pont ebből kiindulva egy igen érdekes szabadalommal állt elő. Mégpedig a két töltőcsatlakozón keresztül egyszerre tölthető elektromos autóéval.

A fenti ábrákon a GM szabadalma van röviden felvázolva. Ezen egy olyan autó terve látható, amin a most megszokott 1 csatlakozó helyett már 2 van felszerelve. Mindezt azért, hogy az abban található akkupakkot egyszerre 2 töltőkábel rácsatlakoztatásával lehessen minél gyorsabban feltölteni. Vélhetően két külön akkupakk lenne megtalálható az ilyen autókban. A szabadalom további leírása számos további esetet is taglal, ezek közül az egyik arról szól, hogy az ilyen akkupakkal szerelt autók akár képesek lennének más autók töltésére is.

Számos egyéb szituáció is szóba került. Például amíg az egyik port tölti az akkumulátort, addig a másik elektromos szerszámokat és berendezéseket láthatna el energiával, amelyeket csatlakoztattak a járműhöz. A szabadalmi bejelentésből összegyűjtött adatok alapján úgy tűnik, hogy a GM arra törekszik, hogy az egyik port villámtöltéssel (akár 350 kW teljesítménnyel), míg a másik csak kisebb, vélhetően 22 kW teljesítménnyel töltené a járművet. Ha valaki mindkét ilyen csatlakozót szeretné kimaxolni, akkor azért természetesen fizetni kell az autó megrendelésekor.

Jó tudni, hogy már ma is létezik hasonló megoldás, méghozzá a Porsche Taycan, Audi esetében, amelynek szintén két töltőportja van. Itt viszont csak az egyik képes villámtöltésre. Ezt a kétportos megoldást az különböztetné meg a Taycan esetében használt megoldástól, hogy a Porschéval és az Audival ellentétben (amelynek mindkét oldalán található egy-egy port) a GM ugyanazon az oldalon, egymás mellett helyezné el azokat. Mindezt azért mert a németek nem úgy tervezték meg ezeket a töltőket, hogy egyszerre lehessen őket használni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!