A Mercedes-Benz egy hivatalos videón mutatta be, hogy az úgynevezett tankfordulót is tudni fogja a tisztán elektromos G-osztály az EQG.
A Mercedes nem ül a babérjain és folytatja a munkát a nemrég bemutatott tisztán elektromos G-osztályon ami nemes egyszerűséggel az EQG nevet kapta.
A Mercedes nem titkolt célja, hogy legújabb stratégiájában mindenekelőtt a prémium modelleken lesz a fő hangsúly. Ilyen az EQ elektromos család, az AMG erőgépek és a luxust idéző Maybach modellek. Na meg persze a G-osztályt sem szabad figyelem kívül hagyni, amiből 2024-ben érkezik meg az első tisztán elektromos változat.
A „The Economics of Desire” rendezvényen a Mercedes egy új videó bemutatásával újabb előzetest adott a tisztán elektromos G-osztály képességeiről. A lenti videón nem a tavaly szeptemberben, a Müncheni Autószalonon látott koncepció, hanem egy új prototípus látható. A rövid felvételen látható, hogy az EQG megtartja a hagyományos, szögletes vonalait ugyanis csak az EQG-t csak elől és hátul álcázták. A középső oszlopok és a tető fedetlenül maradt.
Az EQG a négy elektromos motorjával egy sor 360-as fordulatot hajt végre a”G Turn” elnevezésű előadásban. Közben a Mercedes megerősítette, hogy a nulla károsanyag-kibocsátású G-osztály független első felfüggesztéssel és egyedi fejlesztésű merev hátsó tengellyel kerül a piacra. Továbbá az EQG nem mindennapi jellemzői között egy speciális, kétfokozatú, csökkentett áttételű sebességváltóról is beszélnek, ami a legintenzívebb terepviszonyokkal is megbirkózik.
Múlt héten adtuk hírül, hogy 2025-től az EQG a kaliforniai Sila céggel kötött megállapodás eredményei értelmében egy teljesen újfajta akkumulátorral érkezik meg. Egy olyan újdonságnak számító szilícium anódokkal ellátott akkumulátorokkal, amelyek 20-40 százalékkal nagyobb energiasűrűséggel büszkélkedhetnek, mint a hagyományos akkumulátorok.
Az EQG-ben debütáló technológia majd a többi elektromos modellbe is szabványos lesz. Az olcsóbb modellekbe pedig jöhet az LFP technológia.