A Volkswagen a méltán híres MEB platform részeit fogja szállítani a legújabb partnerének az indiai Mahindrának.
Köztudott, hogy a Volkswagen a MEB platformjának eladását tervezte mióta megalkotta a direkt elektromos autóknak szánt padlólemezt. A németek a Forddal is megállapodtak, hogy a MEB platform fogja biztosítani két olyan elektromos Ford jármű alapját melyből az amerikai vállalat elektromos autót készít a következő néhány évben.
Az indiai piacot jelenleg a belsőégésű motorral hajtott autók uralják, melyek az évente eladott mintegy hárommillió új autó hatalmas részét teszi ki. 2035-től kezdődően – az európai célokkal összhangban – India is csak nulla károsanyag-kibocsátású járműveket kíván forgalmazni, ami azt jelenti, hogy az elektromos személygépkocsik szegmense a következő 10 évben várhatóan jelentősen növekedni fog. Az iparági szakemberek előrejelzése szerint az évtized végére az országban eladott új autók több mint fele teljesen elektromos lesz.
Ennek apropójaként a Volkswagen és az indiai Mahindra hivatalosan is bejelentette, hogy egy új megállapodást írtak alá május 18-án ami a jövőbeli elektromos autókkal kapcsolatos együttműködésre összpontosít. A megállapodás értelmében a Volkswagen a MEB platform elektromos hajtásláncát fogja a Mahindra rendelkezésére bocsátani.
A VW és a Mahindra tárgyalásai az év végére fejeződnek be és válnak teljeskörű partnerré. A Mahindra célja az indiai piac elektromosítása ami a világ egyik leggyorsabban növekvő és legfontosabb autóipari piaca. Egyben kulcsfontosságú a bolygó karbonmentesítésére elért célok megvalósításában.
A két vállalat egyelőre további részletet nem árult el, de a Volkswagen elárulta, hogy a MEB platformja rendkívül rugalmas és könnyen lehetővé teszi más vállalatok számára a viszonylag gyors átállást az elektromos autózásra.